نوشته شده توسط : علی پور

مراحل طراحی سایت

 

طراحی سایت  تصور می کنند که فرآیند ساخت سایت تنها تمرکز بر روی موضوعات فنی از قبیل وایر قاب، کد و مدیریت محتوا هست. اما لحاظ کارشناسان تیم پونه مدیا این می‌باشد که طراحی عالی این مفاد و یا طریق قراردادن دکمه های رسانه های اجتماعی یا حتی تصاویر نیست.

طراحی حرفه ای در حقیقت طراحی وب هم پا با استراتژی و بیان رسالت سایت می باشد

طراحی سایت در پونه مدیا به طوری هست که هر عنصر برای غرض مشخص کار می کند. طراحی خوب صرفا این نیست که وبسایت از دید زیبایی شناسی خوب طراحی شده باشد. بلکه تمامی المان ها و موادتشکیل دهنده می بایست به گونه ای به کارگرفته شوند که کاربر را با کمترین کلیک ممکن به غرض برسانند. طراحی سایت در صورتی‌که بدرستی انجام شود می‌تواند یک سرمایه گذاری کوتاه بازه زمانی پربازده برای شما خواسته خواهد شد. فرایند ساخت وب سایت در پونه مدیا فرآیند پایین را دنبال می کند:

راهنمای مطالعه متن
شناسایی هدف
تعریف و تمجید محدوده پروژه
ساخت نقشه تارنما
ایجاد کرد Wireframe
ساخت محتوا
طراحی قالب سایت و المان های بصری
کدنویسی
سرور تست
فعال سازی
پشتیبانی وبسایت
1- شناسایی غرض
در مرحله نخستین ما یحتاج هست نیازهای مشتری شناسایی شوند. در این مرحله بایستی غرض آخری ساخت سایت از طریق تعامل با مشتری مشخص گردد. در این راستا گردهمایی ای ما در میان مشتری و کارشناسان تیم پونه برگزار می شود. درین گرد‌همایی سؤالاتی برای کشف و پاسخ صورت می گیرد:

 

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

چگونه خودمان طراحی وب‌سایت را شروع کنیم؟

 

شاید   طراحی سایت  شما که در اکنون مطالعه‌ی این نوشته‌ی علمی می باشید به عنوان مثال اشخاصی باشید که به پباده سازی تارنما عشق‌مند بوده و دوست دارید بدانید یک وب سایت چه‌طور ساخت‌و‌ساز میگردد، همان گونه که می دانید هزینه‌ی پباده سازی یک تارنما خوب بسیار بالاست اما درصورتی که خودتان فرایند ساخت و ساز یک سایت را بدانید می توانید به دلخواه خویش وبسایت آیتم نظرتان را فعال سازی کرده و آغاز به درآمدزایی از آن نمایید.

امروزه در مرز و بوم ما نیز کسب و کار الکترونیک به طور دورازشوخی‌خیس دنبال می‌گردد و اشخاص متعددی عشق‌مندند کسب‌و‌فعالیت خویش را به طور آنلاین فعال سازی نمایند، به نترسی می‌اقتدار ذکر کرد او‌لین گام برای آغاز بیزنس الکترونیک حقیقی و واقعی، داشتن یک تارنما میباشد.

درین فراگیری از همیار آی‌تی قصد نداریم طریق‌های نرم افزار‌نویسی را بیاموزیم و وارد مباحث تخصصی یا این که فنی شویم، بلکه می خواهیم روش پباده سازی یک تارنما را از حیث کلی باهم ارزیابی کرده و یک الگوی خیالی از این عمل به شما ارائه دهیم، بعداز مطالعه‌ی این یادگرفتن میتوانید مسیر خویش را یافته و درپی یادگیری تخصص‌های ما یحتاج برای فعال سازی یک وب سایت بروید.

چه‌گونه خودمان طراحی سایت‌وب سایت را استارت کنیم؟ (یادگرفتن بی نقص)
پیش از اینکه به سراغ مشاجره اساسی‌مان برویم، بیایید در صدر یه خرده با تاریخچه‌ی اول وب سایت‌ها آشنا شویم و ببینیم اجداد وب سایت‌های مدرن به چه شکلی بوده‌اند.

تاریخچه‌ی او‌لین وب سایت دنیا
تکنولوژی وب و سایت‌های اینترنتی قدمت چندانی ندارند، اول برگه‌ی اینترنت عالم در سال ۱۹۹۱ بوسیله گروه برنرز لی (Tim Berners-Lee) ساخت و در دسترس مردم قرار گرفت، این وب سایت بسیار بی آلایش بود و فقط از یکسری متن و یک سری لینک و پیوند تشکیل شده بود، جذاب میباشد بدانید این کاغذ هنوز هم در‌این نشانی در دسترس میباشد!

دسته برنرز لی، تولید کننده اینترنت
تصویری از گروه برنرز لی تولید کننده کانال‌ی جهانی اینترنت!
اکنون که پاره ای با تاریخچه‌ی اینترنت و طرز‌ی صورت‌گیری اول وب سایت‌ها آشنا شدیم وقت آن میباشد که وارد جزئیات اساسی گردیده و ببینیم به چه شکل می‌اقتدار یک سایت تشکیل داد.

مهم ترین پیش‌نیاز ورود به دنیای ساخت سایت و اپ‌نویسی شناخت نسبتا خوب با لهجه انگلیسی میباشد، به دلیل آن که بخش اعظمی از منابع عالی به خصوص در باب آی‌تی و تکنولوژی به لهجه انگلیسی در دسترس بوده و شما با فهمیدن گویش انگلیسی می توانید پیش از هرکس دیگری از این منابع کیفیت خوب سود‌مند گردید، پس در او‌لین گام همت نمائید لهجه انگلیسی خویش را تقویت فرمایید!

پباده سازی وب سایت را از کجا آغاز کنیم؟
هرچند در قبل با تارنما‌های به طور کامل معمولی و یکنواختی مواجه بودیم، البته امروزه به لطف تکنولوژی‌های ساخت سایت (که درپی با آنها آشنا می‌شویم) صفحه ها اینترنت زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته و استفاده کننده قادر است به راحتی با آن ها به تعامل بپردازد.

وب سایت‌های مدرن از دو بخش فرانت‌اند (Front end) و بک‌اند (Back end) ساخته شده‌اند، بخشی از سایت که به وسیله مخاطب قابل مشاهده بوده و در مرورگر وی اکران داده می شود فرانت‌اند اسم داشته و بخشی که مرتبط با پردازش‌های سمت سرور می‌گردد را بک‌اند می‌نامند.

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

برای طراحی وب چه ابزارهایی وجود دارااست 

یک طراح وب سایت چه وظایفی دارااست؟
وظایفی که   طراحی سایت  در یک پروژه ساخت وب سایت وجود دارااست، بستگی به مرحله‌ای داراست که طراح وبسایت ملزم میباشد آن را اجرا دهد. برای فهم و شعور این زمینه، بهتر میباشد این طور ذکر کنیم که یک وبسایت فن‌ای هنگامی نتایج می‌گردد که دو مجموعه و یا این که دو فرد در ساختن آن دخیل باشند. به‌این خواسته، حضور یک فرد رشته‌ای در مسئله فرانت اند (Front-End) و فرد دیگری با تیتر دارای تخصص بک-اند (Back-End)، در دسته پباده سازی مورد نیاز میباشد.

وظایف یک فرانت اند فعالیت چه می‌باشد؟
فرانت اند تارنما مشمول کلیه کدهایی از وبسایت میباشد که در معرض روءیت کرد کاربر قرار میگیرد. کلیه خصوصیت‌های مرتبط با ظواهر وبسایت که بعد از ورود به هر سایتی آن را مشاهده می کنید، مشمول این زمینه میشود. برای پباده سازی و بسط فرانت اند یک وبسایت، نیاز به اشراف به لهجه های نرم افزار نویسی نظیر: HTML، CSS و جاوا اسکریپت دارید.

قابل ذکر میباشد که به مراد پباده سازی پروژه‌های بلندمرتبه و فن‌ای، نیاز به همیاری یک گرافیست نیز وجود داراست تا نخست توسط قابل انعطاف افزارهای گرافیکی نصیب‌های گوناگون وب سایت پباده سازی گردد و آن گاه کارشناس فرانت اند آن ها را به کدهای قابل فهم و شعور برای سیستم تبدیل نماید.

سفارش ویژه: یادگرفتن نرم افزار نویسی فرانت اند
وظایف یک بک اند فعالیت چه می باشد؟
بک اند تارنما در واقع به عبارتی کدهای سمت سرور و کدهایی میباشد که یوزرها وب سایت آن‌ها‌را مشاهده نمی کنند. دارای تخصص بک اند که در قالب یک دسته یا این که به طور شخصی عمل می‌نماید، مسئولیت کدنویسی ساختار و ردیف‌های مهم وبسایت را بر عهده دارااست. به بیانی دیگر همه تجهیزات و عملکردهای وب سایت درین قسمت کدنویسی می شوند و معمولا به‌این مراد از گویش‌های اپ نویسی Python، ASP و PHP به کار گیری می شود.

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()