CDN چیست؟ بهترین ارائه کننده CDN برای سئو سایت در ایران
نوشته شده توسط : علی پور


کانال تحویل محتوا (CDN) گروهی از سرورها می باشند که در نقاط متفاوت عالم  طراحی سایت برای ارائه محتوای اینترنت با سرعت بیشتر در یک حوزه‌ جغرافیایی بزرگ تهیه و تنظیم می گردند. CDN مخفف عبارت Content Delivery Network است که نقش مهمی را در دنیای تکنولوزی ایفا میکند به‌دنبال جزئی خیس به‌این قضیه نگاه می اندازیم.

 

CDN (Content Delivery Network) چه میباشد؟

CDN ، نیز تحت عنوان \"کانال های توزیع\" شناخته می گردد، یکسری نقطه از حضور (PoP) را در بیرون از سرور مبدا ارائه دهد. این دستور اینترنت سایتها را کار کشته می سازد با به کارگیری سریعتر از درخواست های مخاطب، ترافیک را بهتر مدیر نمایند و یک تجربه کلی بهتر ارائه دهند. هر توشه که از سایت لبریز ترافیک مانند گوگل بازدید میکنید یا این که با دوستان خویش در چهره بوک دیدار میکنید، از CDN استعمال میکنید. مرکز ها داده آن‌ها اذن میدهد تا فارغ از در حیث تصاحب کردن وضعیت جغرافیایی یوزرها فردی یا این که سرور اساسی تارنما، اینگونه محتواهایی را مانند گوگل و فیسبوک را با سرعت بیشتری در دسترس قرار دهند.
با توسعه سیستم های تحویل در یک ناحیه پهناور ، سایت ها در حین بسیار کمتری لود می‌شوند و در کوتاه ترین مقطع در دسترس یوزرها قرار می‌گیرند. هرچه این کانال های توزیع مجاورت خیس باشند، به درخواست هایی که از طرف یوزرها داده می‌شود بسیار زودتر جواب داده گردد.

CDN چه‌گونه کار میکند؟

خدمت های توزیع محتوا کاربرد بخش اعظمی دارااست و اقتدار شرکت ها کوچک و وب سایت های محرمانه را به اندازه شرکتهای پهناور ارتقا می دهد. البته چه گونه فعالیت میکند؟

اطلاعاتی مثل پوشه کدهای CSS و JavaScript روی وب سایت شما وجود دارا‌هستند که قابل دانلود شدن می‌باشند. سی دی ان این پوشه ها را روی سرورهایی که در نقاط متفاوت عالم می باشند، نسخه برداری و ذخیره میکند.
این اطلاعات روی سروری که به طور اشتراکی به اکثری از این وبسایت ها خدمت می‌دهند ذخیره گردیده اند و زمانیکه کاربری وارد وبسایت شما می‌گردد و نیاز به‌این داده ها دارااست، بر طبق حالت جغرافیایی از نزدیکترین سرور دانلود گردد.
و در آخر اطلاعاتی که بوسیله سرور دانلود گردیده اند در اخنیار یوزرها قرار خواهد گرفت.
از مزایای CDN

یکی وسیع ترین مخارج بعضی از سرویس ها میزبانی هزینه مصرفی پهنای باند میباشد. بوسیله ابزارهای سئو، واحد سنجش داده هایی که از یک سرور مبدا ارائه داده می شود به وسیله CDNها کم شده؛ در فیض مخارج میزبانی (HOSTING) نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
یک کدام از مهم ترین عوارض در ارتقاء نرخ، تاخیر می باشد. دلایلی که سبب ساز می‌گردد دوران اکثری صرف پست کردن داده ها برای مصرف شود:
تاخیر در احضار شدن پوشه ها که ناشی از خاطر مسدود گردیده می باشد.
گونه های در پردازش اطلاعات از سمت سرور
نوع انتقال اطلاعات، مانند کانال فیبر نوری در مقابل کابل های کواکسیال
تکثیر یا این که سرعتی که اطلاعات از یک گره (Node) به گره دیگر تکان می نمایند.
سی دی ان مجموع این اشتباهات را حل خواهد کرد و سرعت لود و اکران برگه تارنما ها را ارتقا خواهد اعطا کرد در سود یوزرها مقطع مدت بیشتری را در سایت ها سپری خواهند کرد.

 

زمانی که تمامی انتقال اطلاعات از یک سرور واحد انجام می گردد، جراحت پذیری شما‌را در قبال اتفاق ها مخرب مانند حمله ها انکار خدمت (DDoS) و بقیه جراحت پذیری ها ارتقاء می‌دهد. هجوم ها DDoS می‌تواند ساعت‌ها یا این که حتی روز ها ادامه یابد و مانعی می‌شود برای اینکه سایت شما به ترافیک رسمی دست پیدا نماید. سی دی ان ها حتی درین مواقع هم نقش خویش را ایفا میکنند. شما با به کارگیری از CDN خویش می توانید از داده های حساس خویش در مقابل هکرها نگهداری فرمایید. آن‌ها می‌توانند امنیت را ارتقا دهند چون به صورت مداوم گواهینامه های TLS / SSL را تجدید می نمایند، استانداردهای احراز نام و نشان و رمزگذاری بالاتری را ارائه می‌دهند. آن‌ها همینطور ترافیک دور از سرور مهم شما‌را به پروکسی ها گم راه می نمایند.
CDN را به چه شکل تعیین نمائید؟

سی دی ان ها گونه های مختلفی دارا هستند و مجموع آنان یک سطح سرویس ها، مزایا یا این که همت یکسان را ارائه نمی دهند. برخی از سرویس ها CDN بدون پول میباشند، در حالیکه برخی سرویس ها حق العمل مازاد را نیز ارائه میدهند. Cloudflareیکی از چنین شرکت ها امنیتی اینترنتی میباشد که بسیار شناخته گردیده است و نیز یکی مطمئن ترین سرویس ها کانال تحویل محتوا میباشد که امروزه در دسترس میباشد. شما می‌توانید از سرویس ها بدون پول آن سود ببرید. از سایر خدمت های کانال توزیع محتوای بدون‌پول میتوان به خدمت CDN گوگل، خدمت CDN مایکروسافت و خدمت CDN jsDelivr اشاره نمود.

دقت داشته باشید پیش از به کارگیری از این خدمات تحقیقی در رابطه هر مورد انجام دهید و به برخورد مشتریان در مقابل سعی این خدمت توجه فرمائید و همت فرمایید شایسته ترین و قابل اعتمادترین خدمت را گزینش نمایید.

زمانیکه خمات یک سی دی ان را می خواهید کاوش فرمایید می بایست به دوچیز اعتنا نمائید: بوجه و نیازهایتان. مستقل از این موردها می بایست هنگام گزینش یک CDN مطلوب به موارد ذیل دقت فرمائید:

سرعت خدمت از مهم ترین عواملی میباشد که می بایست هنگام تعیین مسلما به آن اعتنا نمائید چون مقصود اساسی این خدمت ارتقاء سرعت وبسایت برای یوزرها میباشد.
نکته بعدی گزینه اعتماد بودن خدمت میباشد و اینکه بتواند به مجموع نیازهای استفاده کننده جواب دهد.
علاوه بر نکات گذشته می بایست به سرویس ها پشتیبانی آن دقت داشته باشید و این گزینه مهمی میباشد چون چنانچه خدمت شما با خلل روبرو شد بایستی مطمئن باشید که اوپراتورهای پشتوانه به اختلال شما رسیدگی کرده و آن را رفع میکنند.علاوه بر این اپراتورها دایم سیستم را تحلیل کرده و آن را آپ تو دیت میکنند. خیلی اساسی میباشد که کانال مدام به خیر به مشتریان سرویس رسانی نماید.
ممکن میباشد این کانال های تحویل محتوا نقاط ضعفی داشته باشند البته آنقدر مزایا و نقاط قوتشان زیاد میباشد که دیگر معایبشان به دیده نمی آید. با به کارگیری از آنان می‌توانید کوشش وب سایت خویش را بهتر کرده و مخاطبان بیشتری را جذب فرمائید. در صورتیکه شما دارنده کسب و فعالیت و تجارت اینترنتی میباشید که به دسترسی عظیم تری احتیاج دارید، یااینکه وب سایت شما ترافیک سنگینی را از جای گوناگون تولید میکند، یک سی دی ان مطلوب و کارآمد سبب ساز میگردد تارنما شما پیشرفت کرده و حاشیه رقابتی خویش را مراقبت فرمائید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: