راهنمای ساخت سایت و طراحی وب سایت (میزبانی وب-هاستینگ)
نوشته شده توسط : علی پور

یک تارنما دربرگیرنده بخش اعظمی از پوشه ها است و شما برای طراحی وب سایت مستلزم یک فضای میزبانی می باشید تا پوشه های خویش را در آنجا قرار دهید. فضای میزبانی یک سرور همانند کامپیوتر خانگی شما البته قدرتمندتر از آن و مدام پر‌نور و متصل به وب میباشد. این سرورها در مکان هایی به اسم راءس داده (Data Center) نگه داری میگردند.

شرکتهای میزبانی اینترنت، سرورهای خویش را از این مرکز ها داده تنظیم کرده و سرویس ها میزبانی اینترنت را به یوزرها خویش ارائه میدهند. اینک قویترین سرورها در کشورهای ایالات طراحی سایت  متحده، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه قرار دارا هستند که نوین اینترنت گستر فضای اینترنت خویش را بر روی سرورهای مرز و بوم ایالات متحده و کانادا میزبانی می نماید.
در جمهوری اسلامی ایران نیز دیتاسنترهای پارس‌آنلاین، افرانت، آشنا، آسیاتِک سرویس ها میزبانی سرور را وارد میکنند که شرکت ها اهل ایران سرورهای خویش را از این دیتاسنترها تنظیم کرده و سرویس ها میزبانی اینترنت درون سرزمین را به کاربرانشان می دهند.
فقط برتری سرورهای کشور ایران در مقایسه با سروهای فرنگی، پینگ بالای سرورهای فرنگی در مقایسه با سرورهای اهل ایران به جهت بدور بودن سرور از مرزو بوم (جمهوری اسلامی ایران) میباشد. پینگ عددی است که معیار دسترسی ‌پذیری به وبسایت شما‌را بر حسب ميلی ثانیه نشان میدهد، که‌این عدد در سرورهای اهل ایران دربین 40 تا 60 میلی ثانیه و برای سرورهای فرنگی فی مابین 250 تا 350 میلی ثانیه میباشد. اما این عدد دقیقا مشخص و معلوم کننده سرعت بار گذاری وبسایت شما نمی‌باشد، به دلیل آنکه در شرایطی که سرور دارنده منابع قویتری باشد بی تردید سرعت لود وبسایت شما سریعتر خواهد بود. برتری سرورهای فرنگی در مقایسه با سرورهای اهل ایران قدرتمندی و پایداری (up time) بالای آنان میباشند و با اعتنا به توانمند بودن منابع سرور سرعت بار گذاری را ارتقا میدهند.
همان گونه که در سیستم خانگی شما سیستم دلیل نصب می‌گردد بر روی سرور نیز سیستم ادله ویندوز یا این که لینوکس نصب می‌شود که هر مورد از این سیستم عوامل کدنویسی مختص خویش را پشتیبانی می‌نمایند.
به صورت نمونه سایتی که با لهجه ASP مندرج میباشد در سرورهای ویندوزی و سایتی که با لهجه PHP درج شده در سرورهای لینوکسی قابل انجام و میزبانی است. پس قطعا بعداز گزینش لهجه برنامه نویسی وبسایت، فضای میزبانی را خریداری نمایید.
 
نکاتی که در خرید فضای میزبانی می بایست به آنان دقت داشته باشید:
نکته اولیه که در هنگام خرید می بایست به آن اعتنا داشته باشید مقدار فضای میزبانی و پهنای باند ارائه گردیده برای آن میباشد. شرکتهای سرویس ها هاستینگ، فضاهای میزبانی خویش را در بسته های مختلفی عرضه می کنند.
مقدار فضای میزبانی می بایست با دقت به حجم فایلهای وبسایت و فایلهایی که در آینده به آن بیشتر خواهید کرد احتساب کرده و خریداری فرمائید. ولی این مقدار در صورتی‌که که فضای میزبانی شما لبریز شود قابل ارتقاء میباشد. همینطور پهنای باند ارائه گردیده می بایست به مقدارکافی باشد تا چنانچه که آمار بازدید شما زیاد شد و تعداد لود صفحه ها وبسایت بالا رفت پهنای باند شما تمام نشود. اما پهنای باند به طور ماهانه صفر میگردد. بعضا شرکتهای نیز پهنای باند را به طور نامحدود ارائه میکنند. نوین اینترنت گستر بسته های میزبانی اینترنت خویش را با پهنای باند نامحدود عزم می نماید.
 
نکته دوم، تعداد Park Domain, Subdomain, MYSQL Database, Email account هست که بعضی موسسات این آیتم ها را به طور محدود میدهند. نوین اینترنت گستر همگی این مورد ها را به طور نامحدود بر روی فضای میزبانی خویش ارائه میکند.
 
نکته سوم، تهیه و تنظیم بکاپ و ارائه آن به مشتری در فیس خلل در تارنما هست، بخش اعظمی از موسسه ها بکاپ های خویش را به طور هفتگی و ماهانه تهیه و تنظیم می‌کنند و گاها مسئولیتی در سلامت بودن بکاپ خویش ندارند و مشتری را مکلف به تنظیم بکاپ می‌کنند و بعضا نیز صرفا یک توشه بکاپ را بازگردانی میکنند و برای دفعات بعدی هزینه اخذ مینمایند.
در سرورهای نوین اینترنت گستر بکاپ ها به طور هفتگی و ماهانه تنظیم می‌شوند و در هر دوره به درخواست مشتری قابل بازیابی و یا این که ارائه به طور فولدر میباشند.

نکته چهارم، در اختیار گرفتن پنل ارائه گردیده بوسیله کمپانی صاحبخانه است که برای سرورهای لینوکس در اختیار گرفتن پنل Cpanel و Direct Admin و برای سرورهای ویندوزی Plesk ارائه می‌شود.
نوین اینترنت گستر در اختیار گرفتن پنل قادر Cpanel را بر روی سرورهای خویش نصب کرده و به مشتریان ارائه میکند.
 
نکته پنجم، لهجه ها و برنامه هایی آن سرور پشتیبانی می نماید از قبیل ورژن گویش برنامه نویسی، ورژن دیتابیس و مزایا و خصوصیت های جانبی سرور مثل Zend Optimizer ، ionCube PHP Loader ، ImageMagick, NetPBM, GD و ...
برای مشاهده خصوصیت های سرورهای نوین اینترنت گستر به بخش میزبانی اینترنت رجوع کنید.
و نکته پایان که دارای اهمیت میباشد بخش پشتیبانی کمپانی است که زمان پاسخگویی کمپانی به چه چهره میباشد و یا این که از چه منش هایی می اقتدار با بخش پشتیبانی تماس گرفت.




:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: