Ajax (ایجکس) چه می‌باشد
نوشته شده توسط : علی پور

طراحي سايت  
Ajax (ایجکس) چه می‌باشد
منحصربه‌فرد کشور‌ایران تارنما
در طول‌های قبل وبسایت ها برای اکران دوباره داده ها یک برگه از وبسایت بدون چاره بودند که ورقه رفرش گردیده و آن داده ها را در روی برگه اکران دهند. فکرش را بکنید این برای یک وبسایت ارایه دهنده نشانی اینترنتی یعنی اینکه هر استفاده کننده بایستی برای تجدید بنا صندوق محل ورود خویش، کل تارنما را رفرش کند. هنگامی استفاده کننده تقاضای رفرش برگه را میکند تمام فولدر های html,css,js,... بایستی مجددا فراخوانی شوند و این بسیار ناکارآمد هست.

شایسته ترین شرایط دراین باره این هست که مرورگر طومار نو را به صندوق محل ورود استفاده کننده بیفزاید و خیر اینکه کل برگه را مجددا بارگیری کند.

از سال 2003 به سپس، مرورگرها خویش را با XMLHttpRequest (XHR) تطابق دادند. این تکنولوژی این قابلیت را آماده می سازد که سوای رفرش کل برگه داده ها تازه بیشتر گردیده به سرور را اخذ کرد.

XMLHttpRequest بخشی از یک تکنولوژی پهناور‌خیس میباشد که به AJAX (Asynchronous JavaScript and XML) هست

به کارگیری از AJAX موجب می‌گردد تا داده ها دربین مرورگر و سرور جابجا شوند و استعمال از XMLHttpRequest سبب ساز میگردد تا امور سوای رفرش برگه صورت بپذیرد.

با به کارگیری گسترده از XMLHttpRequest می اقتدار برنامه هایی درتوان و اندازه های Google maps و Gmail تولید که در‌این برنامه‌ها با استعمال از XMLHttpRequest کاشی‌های نو در برنامه نقشه و پست الکرونیکی های تازه در برنامه جیمیل بار گذاری میشوند.

درخواست های ایجکس با استعمال از کدهای جاواسکریپت ارسال و اخذ میشوند، به این رخ که کد شما یک درخواست را به سمت یک URL ارسال کرده و بعداز اخذ جواب از سمت سرور با استعمال از تابع callback می‌توانید جواب اخذ گردیده را رئیس نمائید.

زیرا درخواست ها بصورت غیرهمزمان Asynchronous ارسال و اخذ می گردد، در مسافت پردازش اوامر ارسال گردیده به سمت سرور بخش اعظمی از جواب های مناسب نیز مهیا به کار گیری میباشد، لذا بسیار ضروری میباشد که بتوان تابع callback را رئیس کرد.

متاسفانه مرورگرهای متفاوت از AJAX به صورت های مختلفی به کار گیری میکنند.

و طراحان سایت معمولا بایستی وب سایت خویش را در مرورگرهای گوناگون آزمایش کنند تا از صدق کارایی توابع با خبر گردند.

خوشبختانه با پشتیبانی ای که JQUERY از AJAX دارااست اختلال عدم سازش با مرورگرهای متعدد آزمایش شده‌است.





:: برچسب‌ها: طراحي سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: