نکات گرافیک در طراحی سایت
نوشته شده توسط : علی پور


شاید می توان به جثارت ذکر کرد که گرافیک سایت اساس ترین اصل در جذب کاربر و کاربر هست. ساخت‌و‌ساز طراحی سایت گرافیک تارنما ماهر می‌تواند موجب اعتبار بخشیدن به وبسایت شما گردد.

در کنار گرافیک مناسب استفاده از تصاویر گرافیکی و زیبا می تواند منجر ساخت‌و‌ساز جذابیت در وبسایت شود و تصویری زیبا از سایت شما در ذهن کاربر حک گردد. صفحه اول تارنما مهم‌ترین صفحه وبسایت شما است. گرچه طراحی تک تک صفحات وب ضروری هست ولی برگه اصلی آن از اهمیت ویژه‌ای شامل است. صفحه مهم وبسایت می بایست در مرکز توجه طراحی وب قرار گیرد، زیرا اولین ورقه‌ای است که بازدید کنندگان تارنما آن را میبینند و مانند شکل ای از شرکت شما به حساب می آید.
حتی در حالتی‌که مخاطب از طریق سرچ در گوگل وارد صفحات دیگر تارنما شما شده باشد به احتمال زیاد محرمانه به صفحه ی اصلی وب سایتتان هم می‌زند . طبق گفته متخصصین طراحی وب \\\"صفحه مهم تارنما باارزش ترین اموال در دانا اینترنت (دنیای مجازی) میباشند و تاثیر صفحه اصلی تارنما یک شرکت بیشتر از فروش واقعی و یا بازده تولیدی وب سایت می باشد.\\\"
بیشتر مشتریان قبل از تصمیم گیری برای به کارگیری از خدمات یک شرکت از تارنما آن دیدن می‌کنند. این عمل حتی زمانیکه فروش به صورت آفلاین (غیر اینترنتی) ایفا می گردد نیز رخداد می‌ افتد.

بهترین طریق برای انجام طراحی گرافیکی وب، پیاده سازی آن بر طبق نتایج معماری اطلاعات وبسایت میباشد. با این فعالیت مطمئن خواهید شد که گرافیک وبسایت نه تنها به سهولت به کار گیری و خدمات کاربردی وب سایت لطمه نمی‌زند، بلکه به نوعی باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان به وبسایت و رسیدن صاحب آن به اهداف و حق اولویت‌های نخستین خود از پیاده سازی وبسایت خواهد شد.

 

 

 

4- منوی مناسب تعیین نمایید

منوی سایت می‌تواند یک راهنمای بسیار بهتر برای کاربران وب سایت شما باشد. در انتخاب نوع منو به‌این مورد دقت داشته باشید که کاربران شما بتوانند به راحتی صفحات متفاوت وبسایت شما را ببینند و بده بستان صفحات به راحتی انجام گیرد . در طراحی منو و زیرمنو عملکرد فرمایید از یک ساختار درختی به کار گیری فرمائید به گونه ای که بخش های اساسی وب سایت بطور اشکار در آن معین شده باشد و صفحه ها مربوط به هر یک از بخش ها به صورت پایین مجموعه آن نصیب نمایش داده شوند . البته متناسب با نوع سایت و خدمات شما انتخاب منو متفاوت خواهد بود . به عنوان مثال درصورتی که یک سایت فروشگاهی گرانقدر می‌باشید که محصولات شما شامل مجموعه بندی های مختلفی است استعمال از منو هایی با گرافیک خطی سفارش نمی‌شود دراین‌صورت مگا منو ها تعیین درست تری می‌باشد ولی در صورتیکه یک وبسایت شرکتی می‌باشید که در مسئله های خاصی عمل می کنید با یک منو ی خطی کاربر می تواند آحاد خدمات شما‌را ببیند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: