نام دامنه سایت شما
نوشته شده توسط : علی پور

حال اسم دامنه چی میباشد؟ دامنه نشانی منحصر به فرد و اینترنتی شما می باشد طراحی سایت که از دو قسمت اسم و پسوند تشکیل میشه اسم اون بخشی می‌باشد که شما میتونید خودتون تعیین فرمایید و پسوند رو میتونید از پسوندهای مو جود به کارگیری نمایید.

اکنون هر پسوندی مفهوم خودش رو داره، به عنوان مثال پسوند .com برای شغل های تجاری تشکیل شده و پسوند .org برای وبسایت های خبری و هر کشوری هم پسوند منحصربه‌فرد خودش رو داره از جمله کشور‌ایران پسوند .ir رو داره و ارمنستان پسوند .am

و این نکته رو هم بدونید که هیچ اجباری در به کارگیری از پسوندخاص وجود ندارد از جمله موردنیاز وجود ندارد مطلقا وبسایت تجاریتون رو با پسوند .com فعال‌ساز‌ی نمایید و همینطورم مورد نیاز وجود ندارد سایتی که پسوندش .com می‌باشد قطعا تجاری باشه

از لحاظ هزینه هم فعال‌سازی تارنما با دامنه ملی .ir خیلی مقرون به صرفه خیس است زیرا بها دامنه های میان المللی به دلار میباشد و با تغییر تحول ارزش دلار بها دامنه های فی مابین المللی هم تغییر تحول میکنه ، ولی دامنه .ir سالهاست که ارزش ثابتی داره.

پس شد اولی رویه دسترسی به تارنما شما ایمیل می باشد و اینکه شما می بایست این نشانی رو تصویب نمائید و اینکه کسی پیش از شما این نشانی رو تصویب نکرده باشه به صورت نمونه نشانی تارنما دسته ما nedagroup.ir می‌باشد یعنی ما از پسوند ملی .ir به کار گیری می کنیم و نام دامنه مون هم nedagroup می باشد که‌این نشانی اینترنتی تنها و صرفا برای ماست و زمانی ما ثبتش کردیم در تصویب کسی نبوده و کسی هم تا زمانی به اسم ماست نمیتونه ثبتش کنه.

چطوری یه نشانی اینترنتی (دامنه) برای خودتون تصویب فرمائید؟ نخستین برید تو وبسایت راءس پژوهش های بنیادی به نشانی nic.irیه شناسه کاربری بسازید. توجه نمائید داده ها شناسه تون رو به طور کامل درست و بی نقص وارد نمائید به عنوان مثال در صورتی‌که فامیلیتون تو کارت “ملی موسوی کیا” است توی نیک فامیلی رو “موسوی” ننویسید زیرا در آینده برای شغل های اداری به نقص‌ میخورید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: