در طراحی سایت چه نکاتی باید رعایت شود
نوشته شده توسط : علی پور

محتویات
محتویات، اکثر وقت ها علتی میباشد که یوزرها را راغب به مشاهده سایت شما می نماید. به این ترتیب اعتنا به‌این طراحی سایت مساله دارای اهمیت میباشد که چه محتویاتی بایستی ارائه گردد تا انتظار یوزرها تامین خواهد شد؟ چه ترازو محتویات مطلوب میباشد؟ صورت یا این که فرم ارائه محتویات می بایست به چه شکل باشد؟
قبل از اینکه بتوان محتویاتی را ساخت و ساز کرد، مایحتاج میباشد به سوال ها فوق که مبانی و اصول استراتژی محتویات را مشخص و معلوم می نماید، جواب داده خواهد شد.

گرافیک و رابط کاربری
یک کدام از دیگر از فاکتورهای اصلی در طراحی وب، در لحاظ دریافت کردن گرافیک و نوع رابط کاربری میباشد. در اولِ فعالیت نما و ظواهر تارنما خویش را مدنظر قرار دهید و به‌این نکته اعتنا فرمایید که در صورتی سایتی به هم ریخته و آکنده از عنصرها گرافیکی نامربوط به هم ساخت فرمایید، یوزرها را از تارنما خویش به دور خواهید کرد. هم اینگونه می بایست مطمئن گردید که رابط کاربری که با استعمال از رعایت استاندارهای مطلوب در وبسایت خویش ساخت میکنید، قادر است یوزرها را به قسمت های متفاوت هدایت کرده و آنان‌را مجاب به به کار گیری از بخش های گوناگون وبسایت شما نماید.
مقاله‌ها و متن‌ها خویش را نیز با فونت های مطلوب و با سایز و اندازه های استاندارد و رنگ های قابل تشخیص در صفحه های اینترنت خویش به عمل برید.
نکته دیگر تعیین تصاویر میباشد. سود گیری از تصاویر کیفیت بالا دربین مطالب و در فضاهای متعدد وبسایت، میتواند ارزشی هم اندازه متن ها شما داشته باشد. هم اینگونه دقت فرمائید که سایز عکس ها و تصاویر مصرف شده را پیش از قرار دادن در وبسایت از روش نرم‌افزار هایی زیرا فتوشاپ، معدود وسعت و متعادل فرمائید تا سرعت لود و بارگذاری صفحه های اینترنت شما بیشتر گردد. از به فعالیت بردن بیشتراز حد تصاویر نیز اجتناب کنید.


ب) بهبود ساختار و seo وبسایت:
بعداز آنالیز ساختار و طرح نخستین نیاز میباشد تارنما خویش را در فضای رقابتی وب با صرفه فرمائید. برای این خواسته آنالیز مولفه های زیرضروری میباشد :

سرعت بارگذاری و لود تارنما
سرعت بار گذاری به معنای زمان هنگامی میباشد که سایت تماما بار گذاری و قابل مصرف شده میباشد. اعتنا به‌این نکته که یوزرها ابدا مایل نیستند مجال متعددی را برای بار گذاری یک وب سایت صرف نمایند، معیار اهمیت این مولفه را آشکار می سازد. میتوانید با استعمال از تکنیک های نرم افزار نویسی و ساخت وب سایت، منفعت گیری از گویش نرم افزار نویسی مطلوب، گزینش پهنای باند مطلوب، کاهش وسعت تصاویر و به دست‌کم رساندن موادتشکیل دهنده گرافیکی و اسکریپت ها تاثیر شایانی در ارتقا سرعت بار گذاری صفحه های اینترنت خویش داشته باشید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: