رابط کاربری چیست
نوشته شده توسط : علی پور

رابط کاربری تحت عنوان ادله اساسی تعامل با استفاده کننده، نقش بسیار مهمی داراست. چنانچه درپی مطالعه و کسب داده ها طراحی سایت درخصوص رابط کاربری و یا این که بهبود آن می باشید توصیه می‌کنیم مطلقا این مقاله را مطالعه کنید. در بالا بایستی به‌این پرسش اصلی و مهم جواب دهیم که رابط کاربری چه است و چه نقشی دارااست؟ همینطور قابل ذکر میباشد در‌این نوشته‌ی‌علمی بصورت منحصر به فرد بر روی بهبود رابط کاربری وبسایت گفت و گو خوا هیم کرد و مورد ها دیگر بصورت کلی مطرح خواهند شد.
رابط کاربری چه می باشد

رابط کاربری یا این که UI مخفف User Interface است. در واقع UI ادله تعامل سیستم متبوع با مخاطب میباشد. استدلال UI در حالتهای مختلفی بر روی گونه های سیستم ها وجود دارااست. از وبسایت گرفته تا نرم‌افزار، سیستم برهان و … همه به نوعی دارنده رابط کاربری می باشند. ابزاری که قابلیت و امکان فعالیت را با سیستم متبوع در چنگ ما قرار میدهد به نوعی می اقتدار از آن تحت عنوان رابط کاربری حافظه کرد. بهبود رابط کاربری یک کدام از مهم ترین مباحث در دنیای IT است. به اینصورت که ابزار تعاملی را بگونه ای بهبود اعطا کرد که مخاطب بتواند خیلی شل و فارغ از ایراد با سیستم متبوع فعالیت نماید.
رابط کاربری وبسایت

همان طور که میدانید UI نقش بسیار موثری در جذب، نگهداری و هدایت استفاده کننده داراست! در صورتیکه UI وب سایت بصورت صحیح و کارشناسی گردیده پباده سازی و پیاده خواهد شد یوزرها به راحتی خواهند توانست با وبسایت تعامل خیر برقرار نمایند. البته در غیر اینصورت حتی با وجود ساختار و محتوای نفیس در بقیه قسمت های وبسایت، نمی قدرت انتظار برخورد قابل قبولی از تعمال یوزرها با تارنما داشت. برای اینکه بتوانیم UI قابل قبولی را پباده سازی و پیاده سازی کنیم باید بیشتراز تمامی به‌دنبال این باشیم که یوزرها با چه رابط کاربری راحتتر می باشند. همینطور آماده نمودن دسترسی آسانتر یک کدام از مفاد شایان توجه میباشد.
رابط کاربری تلفن همراه

هر کمپانی تولیدکننده گوشی، رابط کاربری خاصی را بر روی کالا خویش ارائه می نماید. درصورتی که دقت داشته باشید UI جانور در برخی موبایل ها چنان هوشمندانه و ظریف، پباده سازی و پیاده گردیده است که در هنگام به کار گیری از آن شم خیر و خوبی به ما دست میدهد. البته در حالتی که این زمینه رعایت نشود احساس خیر و خوبی به مخاطب منتقل نخواهد شد. اعتنا به راحتی، مدل پباده سازی، دسترسی خوب و سریعتر به عنوان مثال مواقعی می باشند که بایستی در UI گوشی به آن ها دقت خواهد شد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: