شناخت با شورت کدهای وردپرس
نوشته شده توسط : علی پور


شناخت با شورت کدهای وردپرس و طریق ی انجام آن


از روزگار تکثیر وردپرس (سال ۲۰۰۳) تا به امروز با وجود نشر سیستم‌های مدیر محتوای توسعه یافته و کارآمد، وردپرس از پر اسم و رسم‌ترین و دوست داستنی‌ترین CMS‌های آیتم به کارگیری یوزرها بوده میباشد. یقیناً نگهداری چنین محبوبیت و کاربردپذیری‌ نیازمند وجود گروه نگه‌داری بسیار رشته‌ای می باشد. تیمی که بتواند آپشن‌ها و خصوصیت‌های مایحتاج یوزرها را صحیح در طول مطلوب ارائه دهد تا تمام یوزرها اعم از توسعه و گسترش‌دهندگان و یا این که حتی یوزرها معمولی که در قضیه IT فعالیتی ندارند به آسانی بتوانند از این آپشن‌ها به کارگیری نمایند.

یکی‌از این آپشن‌های پر استفاده و بسیار موثر Shortcode و یا این که کد کوتاه هست.

 طراحی سایت

Shortcode چه میباشد؟
شورت کد یا این که کدهای کوتاه وردپرس در واقع قابلیتی هست که به وسیله‌ی آن یوزرها میتوانند یک آپشن مختص را به اینترنت‌وب سایت وردپرس خویش بیشتر نمایند. اهمیت ندارد که شما تحت عنوان استفاده کننده از طریق کدنویسی اطلاع داشته باشید یا این که نه. یکی‌از شایسته ترین خصوصیت‌های Shortcode یا این که کدهای کوتاه وردپرس آسانی و سادگی استعمال از آن هست.

کاربردها و روش به کار گیری از Shortcode
شورت کد یا این که کدهای کوتاه وردپرس قابلیت و امکان اضافه کردن فولدر یا این که تولید یک شی و آپشن را درصورتی به اینترنت‌وبسایت بیشتر می نماید که نیاز به تایپ کردن فقط یک عبارت می‌باشد. در وضعیت معمول برای اضافه کردن چنین قابلیتی لازم می‌باشد ضمن برخورداری از مهارت کدنویسی، یکسری خط کد نوشته شود.

از کدهای کوتاه می‌قدرت در نوشته‌ها (Posts)، کاغذ‌ها (Pages) و ابزارک‌ها (Widgets) استفاده نمود. مثلا فرض فرمایید در بخشی از ورقه یا این که ویجت وب سایت وردپرسی خویش قصد اضافه کردن کلیپ دارید، کافی هست عبارت تحت را در آن بخش قرار دهید:

 


شورت کد ویدیو و همینطور بقیه شورت کدها قابلیت و امکان اضافه کردن Attribute هم دارا هستند. به عنوان مثال در صورتی قصد دارید ویدئویی در مسیری اجرا شود، کافیست اتریبیوت src را به آن بیش تر نمائید تا مسیردهی صورت پذیرد:


نمایشگر کلیپ
Media error: Format(s) not supported or source(s) not foundDownload File: http://path-to-video.mp4/?_=2

00:00
00:00

 


وردپرس به حالت پیش‌فرض دارنده این ابزار قوی داخلی یعنی Shortcode هست. شورت کدهای وردپرس اشکال مختلف دارا‌هستند و می توانند به نیازهای متعدد جواب دهند. مثلا شورت کدها دربرگیرنده صدا، توضیحات تصویر (Caption)، آلبوم تصاویر، پلی لیست، کدهای Embed و ویدیو هست. همینطور می‌قدرت گونه های دیگر کدهای کوتاه را با پلاگینی نظیر افزونه توانمند Shortcode API و Shortcodes Ultimate به سایت وردپرسی خاطر نشان نمود.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: