تفاوت فروشگاه اینترنتی با سایر فروشگاه ها
نوشته شده توسط : علی پور


تفاوت دکان اینترنتی با اینترنت‌وبسایت چه است؟
طراحی سایت اکثر عموم تفاوت اینترنت‌تارنما با دکان اینترنتی را نمی‌دانند و تصور می‌نمایند که دکان اینترنتی دقیقاً به عبارتی اینترنت‌وب سایت میباشد درصورتی که که به هیچ وجهً این‌سیرتکامل وجود ندارد و این دو تفاوت‌های اصلی‌ای با یکدیگر دارا هستند. در‌این نوشته‌علمی عملکرد داریم تفاوت‌ها فی مابین این دو را به شما معرفی کنیم.

او‌لین نکته این میباشد که یک اینترنت‌تارنما الزاماً یک مغازه اینترنتی وجود ندارد البته یک دکان اینترنتی قطعاً یک اینترنت‌وب سایت میباشد. به عنوان مثال به دکان اینترنتی تیک‌بنا که به وسیله گروه ژوپیتر پباده سازی شده‌است دقت فرمایید.

منش عمل به‌این شکل میباشد که نخست بایستی یک اینترنت‌تارنما ساخته خواهد شد آن گاه سیستم فروشگاهی بر روی آن پیاده خواهد شد (کدنویسی گردد) تا قابلیت و امکان‌هایی مثل احتساب بها، اعمال تخفیف، پرداخت آنلاین و …. فعال‌سازی خواهد شد تا نهایتاً تبدیل به مغازه آنلاین خواهد شد. به این ترتیب یک دکان اینترنتی، اینترنت‌سایتی میباشد که قابلیت و امکان‌ فروش اینترنتی به آن اضافه شده‌است.

پس تفاوت اینترنت‌تارنما با دکان اینترنتی در وجود یا این که عدم وجود تجهیزات فروشگاهی میباشد! امکاناتی که یاری می‌نمایند در هر ساعت از شبانه‌روز و سوای دخالت هیچ شخصی (مسولین وب سایت) فروش آنلاین تعیین شود. با این اکانت، یوزرها دکان اینترنتی میتوانند از هرجایی و در هر هنگامی (حتی نصفه‌شب) خرید نمایند!

اما این به آن معنی وجود ندارد که اینترنت‌وب سایت‌های غیرفروشگاهی تلاش چندانی ندارند اتفاقاً وبسایت‌های متعددی در سطح کشور‌ایران و عالم فعال می‌باشند که درآمدزایی بسیار خیر برای مالکانشان دارا‌هستند به‌تیتر نمونه: وبسایت‌های شرکتی- وب سایت‌های ارائه سرویس ها- وب سایت‌های تبلیغاتی و …

از سایر تارنما‌های غیرفروشگاهی پر اسم و رسم در کشور ایران می‌اقتدار به اینترنت‌تارنما‌های سافت۹۸، پی‌سی‌دانلود، ورزش۳، آپارات، دیوار و … اشاره نمود. به طور تقریبً در صورتی وارد هر یک از این وب سایت‌ها گردید کاغذ‌ اکران تولیدات هم پا با دکمه خرید آن ها چشم نمیشود دقت نمایید که همگی آن ها، اینترنت‌تارنما‌هایی با درآمدهای بسیار بالا می‌باشند که به هیچ‌تیتر فروشگاهی نیستند!

درواقع اکثر آنان با ترافیک (بازدید) سنگینی که جذب کرده‌اند توانسته‌اند به جايگاه‌‌بندی خیر در میان وب سایت‌های اهل ایران برسند و اعتنا اطلاع رسانی‌دهندگان را به خویش جلب نمایند. به این ترتیب با جذب سفارشاتِ اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی، به درآمد قابل‌توجهی رسیده‌اند.

گونه های وب سایت‌های غیر فروشگاهی از حیث کاربرد:
۱- وب سایت‌های شرکتی (تارنما‌هایی که بیشتر جنبه برندسازی دارا‌هستند)
۲- وبسایت‌های خدماتی (خدماتی همانند تعمیر اسباب و اثاث – نگارگری ساختمان – یادگرفتن سری و …)
۳- وب سایت‌های دانلود بدون‌پول ( مثل p30download – soft98 – Aparat و … جهت دانلود برنامه – یادگرفتن – نوشته ی علمی – فیلم- عکس – شعر و …)
۴- وب سایت‌های واسط (مثل دروازه – شیپور – دیوار و …)
۵- وبسایت‌های فردی (وب سایت معاش‌طومار فردی – گالری شعرهای سروده گردیده – گالری تصاویر و فیلم‌های فردی مثل اینستاگرام)
و غیره …

اشکال وب سایت‌های فروشگاهی یا این که به عبارتی دکان‌های آنلاین:
۱- دکان‌های جنس (مثل دیجی‌مال – آمازون – تیک‌بنا …)
۲- مغازه‌های سرویس ها (از جمله سرویس ها پشتیبانی – سرویس ها هاست و دامنه و …)
۳- مغازه‌های دانلودی (فروش یادگرفتن‌ – کتاب‌های الکترونیکی – پوشه‌های گرافیکی – اشتراک و … برای مثالً دکان فیدیبو یا این که کتاب سبز و …)







:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: