آشنایی با بلوک های رنگی در طراحی سایت
نوشته شده توسط : علی پور


خلاصه
استعمال از بلوک های رنگی در طراحی سایت و گزینش رنگ مطلوب برای آن‌ها یکی‌از ترندهای ساخت سایت در سال 2020 و یک کدام از دشوارترین وظایفی میباشد که طراحان تارنما بر عهده میگیرند.

 

استعمال از بلوک های رنگی در ساخت سایت، اقدامی طاقت فرسا برای طراحان

به کار گیری از بلوک های رنگی در طراحی وب سایت و تعیین رنگ مطلوب برای آنان یکی‌از ترندهای طراحی وب در سال 2020 و یک کدام از دشوارترین وظایفی میباشد که طراحان تارنما بر عهده می‌گیرند. رنگ ها لهجه رویاها محسوب گردیده و قضیه ای را آماده می‌سازند که سایت متبوع بتواند ارتباطی مفید و مطلوب با مخاطبین خویش برقرار سازد. جذاب میباشد بدانید یوزرها در طول ورود به وب سایت در صورتیکه متوجه عدم تناسب به کارگیری از بلوک های رنگی در ساخت سایت گردیده و احساس نیکی نسبت به رنگ های به فعالیت گرفته گردیده نداشته باشند، با‌گاز مبادرت به خروج نموده و بنابراین ترازو بازدید از وب سایت به صورت قابل توجهی کاهش مییابد. براین اساس می اقتدار فیض گرفت که استعمال از بلوک های رنگی در ساخت سایت که از ادغام رنگ قابل قبولی پیروی می نمایند، قادر است طراحی سایت را استفاده کننده پسند کند.

به حافظه داشته باشید که عکس العمل نسبت به رنگ های متعدد به عمل گرفته گردیده در بلوک های رنگی تابع عواملی همانند سن، جنسیت، تمدن و... میباشد. براین اساس ما یحتاج میباشد تا قبل از این که نسبت به ساخت وب سایت مبادرت کنید، درمورد مدت سنی ، جنسیت و تمدن مخاطبین خویش به تحقیق بپردازید.

 


اصول گزینش شایسته ترین مخلوط رنگ در هنگام به کار گیری از بلوک های رنگی در طراحی وب

پنج اصل ذیل می‌تواند به شما یاری دهد تا مخلوط رنگی قابل قبولی را به مراد به کارگیری در بلوک های رنگی جانور در تارنما برگزینید.
اصل اولیه) به خاطر داشته باشید که رنگ ها در 90 ثانیه ابتدا تاثیر متعددی بر روی احساسات اشخاص اعمال خواهند نمود.
اصل دوم) رنگ ها حاذق می باشند یک تماشاچی را نسبت به خرید اجناس ترغیب کنند.
اصل سوم) رنگ ها علاوه بر این که موجب تشدید اخلاق ما در قبال یک مورد میشوند، اثر خویش را در اخلاق ما به خیر و خوبی به اکران میگذارند.
اصل چهارم) فراموش نکنید که فرهنگ وتمدن های مختلف رنگ های متفاوتی را می پسندند. به این ترتیب اثرگذاری رنگ ها قادر است در هر فرهنگی مختلف از فرهنگ وتمدن دیگر باشد.
اصل پنجم) هر رنگ حاوی پیامی گوناگون و منحصر برای تماشاچی میباشد.
تعیین شایسته ترین رنگ

همانگونه که پیش خیس اشاره کردیم، رنگ ها اثرگذاری بسیار مستقیمی بر استفاده کننده دارا‌هستند. در هنگام ساخت سایت و گزینش رنگ به خواسته به کار گیری از بلوک های رنگی در ساخت سایت به حافظه داشته باشید که مخاطبین شما بشر هایی دارنده فهم و شعور و حس می‌باشند، خیر ربات هایی بدون احساسات. بدین ترتیب ما یحتاج میباشد با اعتنا به روانشناسی رنگ ها به تعیین رنگ مطلوب برای بلوک های متبوع بپردازید تا در موضوع جذب استفاده کننده پیروز فعالیت نمایید.

دیدنی میباشد بدانید زمانی که دیده آدم رنگی را مشاهده می نماید، سریعا پیامی به هیپوتالاموس و بعد از آن به غده هیپوفیز و در غایت به غده تیروئید فرستاده می شود. کل این اتفاقات باعث به آزاد شدن هورمون هایی میشود که تاثیرگذاری قابل توجهی بر درحال حاضر و هوا و خلق شخص دارا هستند. به همین عامل میباشد که گهگاه در ورود به یک تارنما حسی منفی و گهگاه نیز احساساتی مثبت را تجربه می‌کنید. جذاب خیس این که صرفا 90 ثانیه بازه زمانی می‌برد که مخاطب وارداتی وبسایت متبوع را قضاوت نموده و قصد به ادامه و یا این که خروج بگیرد. قابل ذکر میباشد که 62 تا 90 درصد قضاوت های انجام یافته از سوی یوزرها مرتبط با رنگ های گزینه به کارگیری در وبسایت است.

 

رنگ های مطلوب برای استعمال از بلوک های رنگی

گفتنی میباشد که روانشناسان متعددی پژوهش ها عظیم ای را در مورد یافتن شایسته ترین رنگ ها به مراد استعمال از بلوک های رنگی در طراحی وب سایت و نیز چگونگی برقراری رابطه بین بشر ها با این رنگ ها انجام داده اند، البته کلیه آنها معتقدند که‌این مسئله به ترجیح و ذوق و سلیقه اشخاص بر می‌گردد.

ذهنیات اشخاص تاثیر بسیار به سزایی در برداشت آنها از رنگ متبوع داراست. مثلا رنگ قرمز‌رنگ قادر است دربردارنده دو پیام گوناگون برای اشخاص باشد. بعضی اشخاص با دیدن رنگ قرمز رنگ آن را نشانه خطر و بعضا دیگر آن را علامت علاقه میدانند که‌این دو با هم در تضاد و مغایرت می باشند.

گهگاه نیز ملاحظات فرهنگی می‌تواند برداشت بشر از یک رنگ را زیر تاثیر قرار دهد. مثلا بعضا بر این باورند که رنگ سبز رنگ پول و گهگاه نیز رنگ غیرت میباشد. گروهی دیگر براین باوراند که سبز رنگ خوش شانسی و بعضی دیگر آن را سبب بد شانسی میدانند. بدین ترتیب طراحان قبلا که سرگرم قضیه طرز برداشت اشخاص از یک رنگ شوند، بهتر میباشد مجموع تمرکز خویش را صرف گزینش تیم ای از رنگ های مطلوب برای به کار گیری از بلوک های رنگی در ساخت وب سایت نمایند، به این ترتیب پیروز خیس خواهند بود.

قابل ذکر میباشد که دقت به فاکتورهایی نظیر نوع استفاده کننده (مرد، زن، بچه، بزرگسال، ادغام جمعیتی متنوع)، ملاحظات فرهنگی، تناسب با مارک یا این که جنس متبوع، دسترسی و کاربرد آسوده میتواند گزینش رنگ ها برای به کارگیری از بلوک های رنگی در طراحی وب سایت را بی آلایش خیس نماید.
موارد ذیل را به خاطر داشته باشید!
از فضاهای سپید به کار گیری فرمائید

در حیث داشته باشید که اضافه کردن فضایی سپید بین قسمت های متعدد محتوا و بلوک های رنگی قضیه ای را آماده می سازد که مخاطب متبوع عشق و علاقه بیشتری به ماندن در وب سایت داشته باشد. برای این عمل می‌توانید کاغذ ای خیر چندان تیره را تعیین نموده و دکمه راهنمای روشنی را در آن تعبیه نمائید. این عمل میتواند استفاده کننده شمارا به یک مشتری تبدیل کرده و سبب ساز جلب حیث و رضایت ایشان خواهد شد.
از رنگ های منحصر اینترنت به کارگیری فرمایید

چنانچه خواستار یکسان اجرا شدن رنگ های آیتم به کارگیری در مرورگرها و سیستم های متفاوت می باشید، به کار گیری رنگ های اختصاصی اینترنت می‌تواند بسیار کارآمد باشد. به این دلیل که دستگاه های مختلف قابلیت و امکان اکران گوناگون رنگ های گوناگون را دارا‌هستند.

 

عدم به کار گیری از تنوع رنگی زیاد

دیدنی میباشد بدانید که عمده یوزرها بر این باورند که ادغام رنگی معمولی شایسته ترین مورد برای به کار گیری از بلوک های رنگی در طراحی وب سایت است. به این ترتیب از تبدیل وبسایت خویش به یک رنگین کمان غیر وابسته جلوگیری نمائید. به مکان استعمال از رنگ های گوناگون، ادغام رنگی جذب کننده ای را در حیث گرفته و بنابراین مخاطبان خویش را به سوی انجام عملی خاص ترغیب فرمائید.
عدم به کار گیری از رنگ های متناقض

آیا خویش شما دوست دارید در هنگام ورود به یک سایت با دور‌نما ای به زرد رنگ که محتوای آن به رنگ صورتی مندرج میباشد، مواجه گردید؟ با‌یقین استفاده رنگ های متناقض به هنگام به کار گیری از بلوک های رنگی در طراحی وب سایت می‌تواند خروج بسیار زود هنگام استفاده کننده را درپی داشته باشد. بدین ترتیب از استعمال رنگ های متناقض در کنار یکدیگر بپرهیزید.
گزینش رنگ متناسب با مورد

یکی‌از مهمترین مورد ها موثر بر جلب لحاظ یوزرها برای کلیک بر روی دکمه های راهنما نظیر دکمه دانلود یا این که دکمه خرید به کارگیری از رنگ های مطلوب با این موضوعات است. رنگ قرمز رنگ در مورد سپید میتواند ترکیبی برنده برای به کارگیری در دکمه های خرید باشد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: