طراحی وب سایت سازگار با گوشی و تبلت
نوشته شده توسط : علی پور


طراحی وب سایت سازگار با گوشی و تبلت
سازه به نقل از وب سایت statcounter.com در سال ۲۰۱۹، بیش تر از ۵۲ درصد از ترافیک اینترنت‌ طراحی سایت  وابسته به تلفن همراه‌ های هوشمند گوشی بوده میباشد؛که‌این رقم تا سال آینده به بیشتراز ۷۰ درصد ارتقا خواهد یافت که نشان می دهد سازش با تلفن همراه برای اینترنت‌ وب سایت دیگر یک امکان وجود ندارد؛ بلکه یک ضرورت میباشد و خوشبختانه پباده سازی ریسپانسیو (برخورد‌گرا) جواب قابل قبولی برای این نیاز میباشد تا وب سایت‌ ها شایسته ترین تجربه‌ کاربری را برای مخاطبان خویش رقم بزنند.

 

سرعت مطلوب تارنما
از سال ۲۰۱۰ گوگل به صورت جزئی سرعت بار گذاری تارنما ها را در فاکتور های درجه بندیشان اعمال کرده و حال اعلام کرده که سرعت بالای لود وبسایت شما از روش جستجوی گوگل تلفن همراه، به صورت بی واسطه سکو وب سایت شمارا در گوگل ارتقا خواهد بخشید و از اوایل فصل تابستان سال ۱۳۹۷ این طرح را اجرایی خواهد کرد.

یکی شایسته ترین سنجه های برای آزمایش و عیب یابی سرعت تارنما استعمال از وب سایت http://gtmetrix.com میباشد که در نوشته‌ی علمی بی نقص می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

 

پباده سازی نقشه وب سایت منظم
یک نقشه تارنما یا این که چینش منو ها در پباده سازی و پیاده سازی وبسایت به شکلی که مخاطب بعداز ورود به سایت به راحتی متوجه عمکرد وبسایت و نیز متوجه قسمت های متعدد آن بشود. داشتن یک طرح و نقشه وبسایت استاندارد و ظریف در طراحی وب سایت سبب ساز کاربرپسند بودن و امتیاز بهتر در بهینه سازی سایت شما شود.

 

ساخت و ساز محتوای با کیفیت
برای مطلع سازی کردن مخاطبین از مارک و گستره‌ی عمل‌تان، می بایست دراین باره کلام بزنید. و این صحبت زدن یعنی ساخت و ساز محتوا! ساخت‌و‌ساز بابرنامه‌ی محتوا، می تواند از چندین روش مارک شمارا به سایرافراد بشناساند:

پست‌هایی که مستقیما درمورد حوزه‌ عمل مارک سخن می‌نمایند.
پست‌هایی که درمورد دفتر کار، سازمان و گروه پشت مارک صحبت می زنند.
پست‌هایی که به ظاهر مورد خاص خودشان را دارا هستند ولی مارک را تحت عنوان یک مرجع تخصصی مطرح می‌نمایند.
نوشته ی علمی تاثیر محتوا باکیفیت بر کسب و امور را اینجا مطالعه نمایید

 

پباده سازی تجربه کاربری (UX) کار کشته
پباده سازی تجربه کاربری فرایندی میباشد به خواسته ارتقاء رضایت یوزرها وب سایت (یا این که به عبارتی مشتری) از متاع که از روش افزایش کیفی این مورد ها محقق میگردد: بهبود قابلیت و امکان به کار گیری، سهولت در به کار گیری و تعاملی لذت‌نصیب فی مابین استفاده کننده (یا این که مشتری) و مال میباشد.

سازمان جهانی استاندارد (ایزو) تجربه کاربری را اینگونه تعریف‌و‌تمجید می‌نماید: «تجربه‎ی کاربری (User Experience) به اختصار UX، مشتمل بر رفتارها، بینش‌ها و احساسات یک مخاطب در رابطه به کارگیری از یک فرآورده، سامانه یا این که خدمت خاص میباشد. یعنی در تعامل بشر و رایانه، جنبه‌های کاربردی و تجربه‌های گران بها و معناداری برای مخاطب وجود داراست که به طور عاطفی بر وی اثر میگذارد و احساسش را تغییر‌و تحول میدهد.

مقصود پباده سازی UX این میباشد که تجربیات دلخواه، سهل و آسان، کارآمد و مطلوب در همگی موضوع‌های یک فرآورده ساخت نماید. از گزینش و پروسه خرید گرفته تا به کارگیری از آن به وسیله مخاطب.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: