زبان های برنامه نویسی سایت کدامند ؟
نوشته شده توسط : علی پور


بخش اول: افزایش ترافیک
1. طریق سکو‌بندی الکسا را شعور فرمایید
مواردی که در قسمت ابتدایی این نوشته ی علمی به آنان اشاره کردیم برای این بخش کاملاً راهگشا و کافی می باشد، اما صرفا به یک نکته اشاره نشد و آن هم اینکه الکسا معمولاً آمار خود را مبتنی بر عادات و رفتار کاربرانی گردآوری می‌نماید که نوارابزار (تولبار) الکسا را در مرورگر خود نصب کرده‌اند. طراحی سایت این به آن شکل می باشد که جامعه آماری الکسا نسبتاً کوچک بوده و به سوی افرادی انحراف دارااست که به استعمال از نوارهای ابزار روی مرورگرهای خود عادت یا علاقه دارند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ارتقاء رتبه الکسا مستقیماً بر جايگاه شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیری نخواهد داشت، بلکه اقداماث مثبت و حساب شده‌ای که در جهت افزایش این رتبه انجام می‌دهید، به طور غیرمستقیم باعث ارتقا رتبه شما در موتورهای جستجو می‌شود.

کلاً، تجربه نشان می دهد که با جذب ترافیک بیشتر از طریق محتوای کیفیت بالا و همچنین توجه خاص نسبت به اصول seo (سئو برای موتورهای جستجو) می‌توانید شاهد ارتقاء سکو الکسا برای وب‌وب سایت خود باشید.

 

 

2. روی ایجاد محتوای کیفیت عالی تمرکز فرمایید
مهمترین و بهترین طرز برای ارتقا واحد سنجش ترافیک، تولید و ارائه محتوای باکیفیت، خاص و منحصر به فرد‌به‌فرد می باشد. با اعتنا به دسته وبسایت و اهدافی که دارید، طریق‌های متعدد و متفاوتی را در پیش خواهید داشت. برای مثال، اگر در ادامه افزایش ترافیک و جايگاه الکسای وب لاگ خود می‌باشید، می بایست سعی فرمائید تا همه مطالب شما جالب و منحصر به فرد‌به‌فرد باشد؛ یا در‌صورتی‌که وب‌وب سایت شما عکس‌محور است، بهترین و بی‌مثال‌ترین تصاویر را منتشر کنید. در هر صورت و تحت هر شرایطی، اطمینان پیدا فرمائید که محتوای شما عاری از هرگونه اشتباهی است و به مذاق مخاطبان‌تان خوش می آید.

 

3. نظم و استمرار را در انتشار محتوا رعایت فرمایید
به‌روزرسانی تر و تمیز وب‌سایت منجر می‌گردد که کاربران باز هم به سایت شما مراجعه کنند و از این‌شیوه، میزان بازدید از صفحه های آن را بالا ببرند. این به نوبه خود به موتورهای جستجو هم نشان می‌دهد که وب سایت فعالی دارید و باعث می گردد که کاربران بیشتری را به سمت شما هدایت کنند. برای مثالً چنانچه وب لاگ دارید، حداقل هر هفته آن را آپ دیت فرمایید.

 

4. به اشتراک‌گذاری محتوا را تسهیل نمایید
امکان به اشتراک گذاشتن محتوا در عصر رسانه‌های اجتماعی یک کدام از مهم ترین مولفه‌هایی است که می تواند باعث افزایش ترافیک و به پیروی از آن، ارتقا جايگاه الکسا شود. در همین راستا، بایستی از عنوان ها و تصاویر جالب دقت به کار گیری کنید و گزاره‌های آغازین مطالب‌تان جذاب باشد و شم کنجکاوی خواننده را تحریک کند. این جذابیت سبب می‌شود که با به اشتراک گذاشته شدن محتوا، کاربران بیشتری به سمت شما جذب شوند.

 

5. به تغییر طرح وب‌تارنما خود فکر کنید
سبک و سیاق گزینه عشق کاربران به طور مستمر در حال تغییر‌و تحول می باشد. بدین ترتیب اگر ده سال می باشد که طرحی نو در نینداخته‌اید، واقعاً از قافله عقب باقی مانده‌اید. وب‌سایتی که طراحی آن تروتمیز و کاربردی می باشد ترافیک بیشتری را جذب کرده و به محافظت کاربران کمک مینماید.

نوشته ی علمی مرتبط: HEO چیست؛ 10 نکته‌ای که درباره بهینه‌سازی تارنما برای کاربر باید بدانید

 

6. به یک برنامه ارتقا سکو الکسا بپیوندید
برنامه ها و سرویس‌هایی وجود دارند که با به کار گیری از آنان می توانید رتبه الکسای وب‌سایت خود را بهبود ببخشید. روش کار در این برنامه‌ها بدین ترتیب است که کاربران آن -که تمامی از نوارابزار الکسا استعمال میکنند- به سمت بازدید از سایت شما سوق داده میشوند و همین امر منجر ارتقاء درجه شما خواهد شد. چنین برنامه‌هایی هزینه‌بر است و از آنجایی که محبوبیت سایت شما در مقایسه با رقبا عملاً و به صورت همیشگی ارتقا پیدا نمی‌کند، ارتقاء درجه الکسا از این طریق نمی‌تواند قیمت چندانی داشته باشد.

عمل دیگری که می‌توانید انجام بدهید نظر گذاشتن در وب‌تارنما‌های مشابه وب‌تارنما خودتان است. با قراردادن لینک وب‌وبسایت در نظر ها، کاربران را به سمت خود هدایت می‌کنید و درجه الکسای‌تان را افزایش می‌دهید.

 

7. نوارابزار الکسا را نصب فرمائید
همانگونه که تا قبل از اینً هم ذکر کردیم، جامعه آماری کاربران الکسا متشکل از اشخاصی است که از نوارابزار یا همان تولبار این شرکت استفاده می نمایند، براین اساس خودتان هم با نصب این ابزار می‌توانید به این جامعه بپیوندید. ولی شاید بازدید شما یک نفر نتواند تاثیر زیادی در جايگاه وب‌تارنما‌تان ایجاد کند، البته به هر اکنون تکرار آن و در حجم بالا شاید بد نباشد.

بیشتر بدانید: 5 اشتباه وسیع در بازاریابی محتوا


بخش دوم: با صرفه‌سازی سایت
1. از کلمه ها کلیدی بهتری استعمال فرمائید
اساساً انگیزه شما برای بهبود و ارتقا جايگاه الکسا چه است؟ به احتمال قریب به اعتقاد و باور درپی کسب جايگاه بهتری نسبت به رقبای خود میباشید. البته که این طبیعی می باشد و برای پیشرفت در هر زمینه‌ای باید از رقبا پیشی بگیرید. البته چطور؟

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش رتبه الکسا و به طور‌کلی بهبود سئو، تحلیل کلمه و واژه‌های کلیدی پرکاربردی است که به سمت وب‌سایت شما ترافیک جذب می‌نماید. با شناسایی این کلمات کلیدی میتوانید سایت خود را برای آن لغات کلیدی بهینه‌سازی فرمایید و پیشرو باشید. از این‌راه با یک تیر دو نشان می‌زنید: هم رتبه الکسای وب‌وب سایت خود را ارتقاء می‌دهید و هم جايگاه شما در نتایج موتورهای جستجو بهبود پیدا می‌نماید.

 

البته چطور می توانید کلیدواژه های آنان‌را محاسبه نمائید؟ یک کدام از بهترین گزینه های شما Keyword Planner گوگل است. کافی است که به داشبورد آن مراجعه کرده و روی Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک نمایید. ولی توجه داشته باشید که در زمان نگارش این نوشته‌علمی، برای دسترسی به این ابزار به ابزارهای تغییر آی پی نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، پس از اولین ورود از طریق متن START USING KEYWORD PLANNER در این لینک، ابتدا از مورد Skip the guided setup به کار گیری فرمائید و پس از درج مرزوبوم، حوزه‌ هنگامی و واحد پول، با مورد No campaign ادامه دهید:

 

 

آن‌گاه در قسمت Your landing page آدرس وب‌وبسایت یکی رقبا را وارد فرمایید:

 

 

روی Get Ideas در ذیل صفحه کلیک فرمائید تا فهرستی از کلمه ها کلیدی ظاهر شود. این فهرست حجم ماهانه جستجوهای انجام گرفته و میزان رقابت هر کلیدواژه را نشان می دهد.

به کار گیری از عبارات کلیدی مناسب قادر است سبب ساز شود که محتوای شما در جستجوهای مرتبط در موتورهای جستجو ظاهر شود. به خاطر داشته باشید که روی هم گذاشتن محتوا با لغت ها کلیدی به ضرر و زیان شما تمام خواهد شد؛ لغات کلیدی بایستی به طور طبیعی در نوشته ظاهر شوند. برای یافت کردن کلیدواژه‌های مناسب و محبوب در حوزه عمل خود علاوه بر گوگل پلنر می توانید از گزینه‌هایی مانند google trends.com یا keywordtool.io استعمال نمائید.

متن مقاله: این اولین جایی است که می بایست برای بهبود و با صرفه‌سازی عبارات کلیدی آن تلاش نمایید. مهم‌ترین عبارات کلیدی را چند بار در متن بیاورید و اطمینان پیدا نمایید که وجود هر یک از آن‌ها در متن کاملاً طبیعی به حیث می‌رسد.
آدرس صفحه (URL): در آدرس کاغذ مورد نظر نیز میتوانید از کلیدواژه‌های اصلی خود به کارگیری نمائید. توجه داشته باشید که ترجیحاً می بایست از عبارات انگلیسی استعمال فرمائید، چرا که متن فارسی غالباً باعث طولانی شدن آدرس و حتی به هم ریختگی آن می‌شود.

2. تصاویر را با صرفه‌سازی نمائید
تصاویر نیز به لطف بخش جستجوی تصاویر موتورهای جستجو این پتانسیل را دارند که ترافیک زیادی را عاید وب‌وب سایت شما کنند. در عین اکنون، شناسایی محتوای جانور در تصاویر برای موتورهای جستجو عمل دشواری است، لذا برای نمایش تصاویر در جستجوهای دارای ربط باید توضیحاتی را به قسمت alt text یا متن جایگزین هر تصویر اضافه فرمائید که حاوی لغت ها کلیدی مورد نظر باشد. به علاوه، تا جایی که امکان دارااست از تصاویر کوچک‌تر و معدود‌حجم‌تر به کارگیری فرمائید، به دلیل آن که بعد از ظهر لازم برای بار گذاری برگه روی درجه‌بندی آن در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که اسم فایل تصویری شما هم بایستی نشان دهنده ماهیت آن تصویر باشد. لذا از به کارگیری از عناوینی مثل Image1 یا Untitled خودداری کنید.

 

3. ساختن بک‌لینک را فراموش نکنید
یکی از موثرترین طریق‌ها جهت دریافت ترافیک از سایت‌های دیگر، وجود پیوند وبسایت شما در آن ها یا همان بک پیوند است. بدین منظور، می توانید برای سایت‌های دیگر به عنوان تالیف کننده نوشته ی علمی بنویسید یا از رپرتاژ آگهی به کارگیری کنید. البته نظرگذاشتن برای بلاگ‌های دیگر هم می تواند سودمند باشد، اما از آنجایی که این لینک و پیوند‌ها غالباً nofollow می باشند، معمولاً از لحاظ موتورهای جستجو ارزشی ندارند و حتی چه بسا به عنوان اسپم هم شناخته شوند.

به خاطر داشته باشید که:

اعتبار وبسایتی که حاوی لینک وب‌وب سایت شماست، در درجه شما در حاصل جستجو اهمیت به سزایی دارد.
انکر تکست (Anchor Text) یا متنی که به جای آدرس لینک قرار می گیرد می بایست با محتوایی که به آن لینک داده شده درباره باشد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: