قدم برای تبدیل شدن به یک طراح UI و UX
نوشته شده توسط : علی پور

۶ قدم برای تبدیل شدن به یک طراح UI و UX
۱- یادگیری اصول پباده سازی
در پباده سازی  طراحی سايت  دو نکته بسیار دارای اهمیت میباشد: تجهیزات و جزئیات! تجهیزات یوزرها را به سمت فرآورده یا این که اینترنت‌وبسایت شما می‌کشاند. جزئیات و ظواهر، آن‌ها‌را جذب می نماید و نگه میدارد. برای اینکه بتوانید مهارت‌های لازم پباده سازی رابط کاربری را کسب فرمایید، در آغاز بایستی با اصول آن شناخت داشته باشید. اصول پباده سازی مشتمل بر موردها پایین میباشد:

ساختار: رابط کاربری بایستی یک دسته اثبات، هدفمند و کاربردی داشته باشد که استفاده کننده بتواند به‌راحتی و سریع آن را ادراک کرده و جذب شود.
آسانی و امکان چشم شدن: رابط کاربری درعین حالا که بایستی معمولی و انعطافپذیر باشد، بتواند کلیه داده ها و مورد‌های لازم برای انجام شدن هر فعالیتی را در مشت استفاده کننده قرار دهد سوای آنکه بخواهد داده ها غیر ضروری را ارائه دهد. همینطور بایستی بتواند هزینه مشکلات و مشکلات احتمالی را کم کند.
اصول رنگ، کنتراست و تایپوگرافی: یک طراح رابط کابری می بایست با واژگان رنگ، اصول و روانشناسی آن آشنا باشد. همینطور با به کارگیری از کنترانست، داده ها را سازماندهی نماید. از اصول تایپوگرافی در تعیین فونت و سایز متن باخبر باشد.
۲- یادگیری اصول تجربه کاربری
هر فردی در پباده سازی تجربه کاربری می بایست پروسه فرآیند و تولید یک پروژه را فهم و شعور کرده و به‌فعالیت گیرد.

تحقیق: گام نخستین و اساسی برای آغاز هر فرآیند پباده سازی تحقیق میباشد. درین مرحله انگیزه، شناخت با پروژه و آشنایی تجهیزات و نیازهاست. کار‌هایی که درین مرحله انجام می گیرد مشتمل بر: آشنایی یوزرها،‌ بازبینی حریف‌ها، بازنگری مارکت، بازبینی نیازها، بازنگری معضل‌ها و … میباشد.
آنالیز: پباده سازی برای حل موضوع به‌عمل میرود. برای اینکه بتوانیم چاره نیکی ارائه دهیم در آغاز بایستی قضیه را به ‌صدق فهم و شعور کنیم. متدهایی که در‌این مرحله به ‌عمل می‌رود عبارت ‌میباشد ‌از: تولید نقشه مسیر استفاده کننده، تبدیل هدف ها به متن، استوری بورد، یوزرفلو و … .
ایجاد: براساس نتایجی که از دو مرحله‌ی قبلی بدست میاید، درین فرآیند پباده سازی انجام میگیرد که ممکن میباشد تعدادی دفعه تکرار شود تا به فیض دلخواه رسد. کارهایی که دراین مرحله انجام می گیرد: اسکیس، وایرفریم، پباده سازی کامپوننت‌ها و…
توسعه و گسترش: در‌این مرحله، مجموعه فنی فرایند‌ی بسط‌ی پباده سازی را آغاز می‌نمایند. بهتر میباشد طراح رابط کاربری همچنان درین مرحله حضور داشته باشد، زیرا در حین گسترش گهگاه لازم میباشد تغییرات جزئی در طرح داده شود. کار‌هایی که در‌این مرحله رخ می‌پذیرد: بسط‌ی فرانت‌اند و بک‌اند
آزمایش: بعداز مهیا شدن طرح‌ها، به مرحله آزمایش پروژه می‌رسیم. آزمایش‌هایی که دراین مرحله انجام می گیرد عبارتند از: آزمایش کاربرد پذیری، بازبینی متریک‌ها، تنظیم گزارش‌ها و نظرسنجی از یوزرها
مهم ترین نکته‌ای که بایستی بدانید اینست که در‌این مراحل مسائل متعددی حادثه می‌ افتد که برای حل آن ها بایستی آمادگی لازم را داشته باشید و بدانید این فرایند تکرارشدنی و مدام فعال میباشد.





:: برچسب‌ها: طراحی سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: