چرا حجم سایت باید کم باشد
نوشته شده توسط : علی پور
 
می بایست حجم طراحی وب سایت را اندک کنیم
یکی از گرفتاری های مستمر کارشناسان پباده سازی وب وب سایت و نیز مدیران وب سایت های متعدد کاهش دادن حجم طراحی وب و به تبع آن ارتقاء سرعت تارنما میباشد . به همین استدلال بر این شدیم تا در این بخش از مطالب فراگیری طراحی تارنما یک سری استراتژی طلایی را برای کاهش حجم طراحی وب سایت بیان کنیم . همانگونه که در مباحث قبل اشاره کردیم در ساخت وب سایت چندین مقوله اهمیت مهم دارند و یا این که به عبارتی می توان طراحی وب سایت را به سه نصیب دارای اهمیت سیرتکامل بندی کرد که البته یکدیگر را کامل مینمایند . این جور های تخصصی عبارتند از برنامه نویسی وبسایت، پباده سازی گرافیک و نهایتاً طراحی سایتتولید محتوا و بهینه سازی سایت . برای این که سایتی قشنگ و دیدنی داشته باشیم از عکس ها و موادسازنده گرافیکی سود می بریم . البته این موارد بایستی تا حد ممکن فشرده سازی گردیده و حجم آنان کاسته شود . نصب افزونه ها و استعمال از فرمت های مطلوب نمونه هایی از شیوه های کاهش دهنده حجم تصاویر میباشد .
 
 
نویسی و راه و روش های کاهش حجم وبسایت
نصیب متعددی از قالب های زمینه استفاده در طراحی اینترنت تارنما در اکنون حاضر از فولدر های CSS و Java بهره می برند تا به وسیله آن‌ها سایت را زیبا و جالب نمایند و بخش های لبه ای را به وب سایت بیافزایند . با بیش تر نمودن پوشه های CSS در یک فولدر میتوانید به فیس مؤثری حجم وب سایت خویش را کاهش دهید . طریق کار نیز اینگونه است که بازه ورود یوزرها به سایت شما به جای تعداد زیادی درخواست صرفا یک درخواست به هاست ارسال شده و در پباده سازی سایت، طبیعتاً هر میزان درخواست ها از هاست کمتر باشد سرعت سایت اکثر و لود شدن و بار گذاری محتوا نیز پرسرعت تر انجام می پذیرد . براین اساس می‌توانید با کد نویسی و به کارگیری اس جاوا و سی .اس .اس به نحو قابل توجهی حجم وب سایت را سبک کنید .
 
 
فراگیری پباده سازی وب سایت و ترفندهای کاهش حجم
طراحی
سایت و فشرده سازی صفحات
در بخش دیگر فراگیری ساخت وب سایت بپردازیم به فشرده سازی صفحه ها . احتمالاً تا کنون بارها و بارها در ارسال متون و تصاویر و بقیه محتواهای خویش با ایمیل به اختلال برخود کرده اید و به خاطر حجم بسیار ناچار به زیپ کردن آنها گردیده اید . آری در طراحی تارنما هم فشرده سازی صفحه ها قادر است یاری متعددی به شما کرده و از حجم طراحی وب سایت به نحو مؤثری بکاهد . برای فشرده سازی هم از دو روش بیشتر استعمال میشود که مشتمل بر طریق gzip و فایده گیری از Deflate است . در موضوع این که کدامیک از این دو خوب تر هست بستگی به خویش شما دارد و هر دو را میتواند ذکر کرد برای فشرده سازی صفحه های طراحی وب سایت مطلوب هستند . جی .زیپ کارایی بیشتری دارااست ولی نصب و اجرای آن پاره ای ایراد میباشد .




:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: