براي انتخاب نام دامنه اين نكات را در نظر بگيريد!
نوشته شده توسط : علی پور

زمانيكه تمايل به فعال‌سازي اينترنت سايتي براي كسب و کار خويش ميگيرد، مراحل مختلفي پيش رو خواهيد داشت. تعيين نام دامنه (Domain) صحیح و اصولي يكي‌از فرايند ميباشد و مهم ميباشد دامنه اي برگزينيد كه در ذهن مخاطبان و مشتريانتان به ياد ماندني باشد. در‌اين وضعیت گزینه هاي متعددي پيش رو داريد. در‌اين نوشته‌علمي به شما کمک ميكنيم از روشي خلاقانه براي گزينش نام دامنه استفاده نماييد و مارك تجاري خويش را در افکار به يادماندني فرماييد.

ادغام دامنه هاي سطح بالا (TLD) با نام تجاري مجموعه شما مي‌تواند ايده اي جالب توجه باشد. مثلا مي‌توانيد از دامنه هاي TLD همچون .blog و .shop به كارگيري فرماييد و به‌اين فیس محور کار وبسايت خويش را پيش از ورود به يوزرها معرفي فرمائيد. شما ميتوانيد از ترکیب هاي متفاوتي در به كارگيري از TLDها فايده ببريد و هويت تجاري اختصاصی به خويش را توليد نماييد. اين طريق در برندسازي كسب و كارتان بسيار مفيد خواهد بود.

براي تعيين نام دامنه اي یگانه و طراحی سایت   به ياد ماندني، توصيه ما کمک دريافت كردن از دامنه هاي سطح بالا ميباشد تا دامنه اي خلاقانه و هيجان آور براي اينترنت سايتتان تولید فرماييد. با ما یاروهمدم باشيد و از مزايا و معايب اين راهكار اطلاع يابيد!
گزينش نام دامنه خلاقانه چه مزايا و معايبي در‌پي داراست؟
برخی افراد عبارت طولاني براي نام دامنه تعيين مي نمايند و يا اين كه بعضي از حروف را به صورت تصادفي كنار هم قرار داده و دامنه اي خيره كننده و غريب مي‌سازند. منظور ما از تعيين نام دامنه خلاقانه به هيچ وجه چنين گزینه هايي نیست. عده اي ديگر از افراد تصور مي‌كنند تنها .com آیتم قابل قبولي براي ساختن يك دامنه ميباشد، ولي مي بايست بدانيد TLD هاي مختلفي وجود دارند كه شما مي‌توانيد در توليد نام اينترنت سايتتان از آن‌ها سود بگيريد. دامنه رفتار كننده ميتواند دربرگيرنده بخشي از نام تجاري كمپاني شما باشد كه با دامنه هاي سطح بالا در هم آميخته و عبارتي كوتاه و ديدني تولید مي‌نمايد. بهتر ميباشد بدانيد يك كمپاني اينترنتي براي نام ها و شماره هاي واگذار گرديده به نام ICANN موجود است كه مرتبا TLDهاي جدید را تاييد مي‌كند. به کارگیری از اين TLDهاي جايگزين مزاياي زيادي براي كمپاني شما درپي داراست كه برخی از آنها عبارتند از:
- كاهش هزینه های تثبيت و تمديد مجدد دامنه
- معرفي انگيزه و جور كار وب سایت به بازديدكنندگان: در اين رخ هر استعمال كننده پيش از ورود به وب سایت می داند با چه محتوايي رو به رو خواهد شد و موجب كاهش نرخ رخنه‌ وبسايت خواهد شد.
- آسانتر شدن به خاطرسپاري نام دامنه به وسيله يوزرها: به كار گيري TLDها در نام دامنه، روشي نو و خلاقانه ميباشد كه يك دليل نوين براي اينترنت سايتتان مهيا آورده و به یاد آوردن آن را بي آلايش خيس ميكند.
مي بايست اعتنا داشته باشيد به كارگيري از TLD در توليد نام دامنه در كنار مزيت هاي فراواني كه دارااست، ممكن ميباشد برخی ايرادات جزئي به ياور داشته باشد. مثلا اين قابليت وجود دارد افراد فراموش نمايند دامنه شما با .org ساخته شده و عملكرد نمايند با به کارگیری از .com وارد اينترنت سايتتان شوند.
گزينش نام دامنه خلاقانه
براي داشتن دامنه خلاقانه به چه نكاتي بايستي اعتنا نمود؟
در‌اين بخش شما‌را با سه نكته شایان توجه براي گزينش دامنه اي یگانه با به كار گيري از TLD آشنا ميسازيم كه لازم ميباشد بعدازظهر توليد دامنه اي خلاقانه آنها‌را در نظر بگريد:
1. نام تجاري كمپاني خويش را با TLD مخلوط فرمائيد!
برندسازي يكي كاربردي ترين راهكارهاي رسیدن به پيروزي و منفعت طولاني خیس ميباشد. شما ميتوانيد با مقداري توجه نامي به ياد ماندني و ديدني دقت براي كسب و كارتان بسازيد تا مشتريانتان در هر قوانيني آن را از خیال نبرند. تركيب نام دامنه با TLD ميتواند گزينش قابل قبولي براي نشان تجاري شما باشد. معمولي ترين ترفند براي ايجاد نشان تجاري با اين طریق اين ميباشد كه TLD موردنظرتان را به عنوان بخشي از نام سايتتان معرفي فرماييد. وب سایت driflaway.coffee از همين روش به كار گيري نموده و به جاي آن كه تنها­ از Driflaway به عنوان نشان تجاري خويش به كارگيري كند، تمام عبارت driflaway.coffee را تيتر برندش معرفي كرده میباشد. به اين ترتيب يوزرها ضمن اينكه نام يگانه آن را از خیال و خاطر نخواهند پيروزي، ميتوانند به‌سرعت وارد وبسایت آن هم گرديده و با اين كسب و فعاليت طولاني خیس آشنا شوند. دليل نوين هم در اينجا اثرگذار خواهد بود؛ به اين دليل كه اكثري از افراد نمي دانند دامنه هاي .coffee هم وجود داشته دارااست. براين شالوده چنين انتخابي سبب مي‌شود كه وبسایت شما به ياد ماندني و ديدني شود. علاوه بر اين، شما اكثر زمان ها مي‌توانيد اين جور TLD را به قيمت مطلوب، همان طور كه پيش از اين ذكر كرديم، توليد فرمائيد.
براي پيروزي بیش تر در استفاده از اين گونه دامنه ها، بايستي نشاني هاي TLD را برگزينيد كه با موقعيت و نوع کار وبسايت شما هم خوانی داشته باشد و پيرو ساختن ترکیب هاي غيرطبيعي و مشقت بار نباشيد. هر چه انتخابي بي آلايش خيس داشته باشيد احتمال به خاطرسپاري آن طولاني خیس خواهد بود.
2. از كلمه ها و کلمات معمولي به كارگيري نمائيد!
دامنه هاي كوتاه به خير و خوبي در ياد تثبيت مي گردند و مي قدرت آنان‌را به راحتي در نام تجاري كمپاني نيز ترکیب نمود. هر چه نام دامنه كوتاه خيس باشد، طولاني خیس به خاطر ميماند. همينطور تایپ کردن آن در مرورگر به آساني فيس مي‌دهند و رضايت بيشتري از يوزرها به دست خواهيد آورد. نام آمازون را در حيث بگيرد. در حالتي كه دكان آمازون نامي طولاني و دشوار گزينش ميكرد احتمال به خیال و خاطر آوردن و سريع تایپ کردن آن چقدر بود؟
به اين ترتيب دقت فرمائيد دامنه اي آسوده و با كمترين حروف ممكن گزينش فرماييد، زیرا يك نام كوتاه براي دامنه كليه چيز را مخصوصا درباره ی بازاريابي و برندسازي معمولي خيس مي‌نمايد.
براي تعيين نام دامنه كوتاه بهتر ميباشد موارد ذيل را در حيث داشته باشيد تا گزينشي مطمئن و صحيح داشته باشيد:
- نام هاي مختلفي در حیث بگيريد، آن‌گاه آن هايي كه دوست نداريد و يا اين كه در دسترس نيستند را از ليست حذف نمائيد. هم اكنون مي‌توانيد با بازبيني هركدام از نام هاي باقيمانده، شايسته ترين آيتم ممكن را تعيين فرمائيد.
- نام هايي را گزينش فرماييد كه هجي كردنشان معمولي ميباشد و احتمال تايپ غلط آن كمتر میباشد. به عبارت ديگر تا جاي ممكن تمامي چيز را معمولي فرماييد تا يوزرها را از سردرگمي رها سازيد.
- با تركيب نمودن TLD و نام دامنه ميتوانيد مارك خويش را به كاربرانتان معرفي نموده و آن را به يادماندني فرمائيد.
با در نظر تصاحب كردن مورد ها بالا ميتوانيد نامي مناسب و كاربردي براي دامنه سايت خويش تعيين فرماييد، ولي بدانيد لزومي ندارد كليه نام هاي دامنه از يك روال به خصوص تبعيت نمايند. در‌صورتي‌كه اسمي را پيدا كرديد كه احساس ميكنيد مناسب ميباشد، به حس دروني خويش توجه نموده و آن را برگزينيد. ولی در صورتيكه كه‌اين اسم طولاني و خسته كننده نباشد.
گزينش نام دامنه خلاقانه براي سايت




:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: