از انیمیشین های کاربردی برای جذب کاربر به کارگیری نمایید
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت  


4- 

به کار گیری از افکت های زیبای بصری مانند parallax scrolling و کارتون هایی که با اسکرول کاربر به نمایش در می آیند سبب ساز مجذوب کردن کاربران خواهند شد. استفاده از آنها اسکرول کردن را به کاری فرح بخش تبدیل می نماید. کاربر بعداز هر بار اسکرول و نمایش برنامه خردسالان کنجکاو شده و به اسکرول کردن ادامه می دهد تا برنامه کودکان های بعدی را هم ببیند.

 

به عنوان مثال می توانید سایت خود را به قسمت های قابل اسکرول گوناگون تقسیم فرمائید و در هر قسمت محتوای خود را با به کار گیری از برنامه کودکان های خلاقانه معرفی نمائید. با هر اسکرول انیمیشن ها به نمایش درآمده و با حرکتی خلاقانه کاربر به قسمت بعدی موعظه می گردد.

 

 

پارالاکس افکت دوستداشتنی دیگری می باشد که باعث لذت بخش نمودن اسکرول می‌شود. استفاد از این افکت منجر عمق دهی به تصاویر شده و اینطور به نظر میرسد که عکس دورنما با سرعت کمتری از متن روی آن حرکت مینماید. در‌صورتی‌که می‌خواهید وب سایتی خلاقانه طراحی فرمایید که راوی داستانی خطی است، به کارگیری از تکنیک اسکرول طولانی یاروهمدم با افکت پارالاکس سبب ایجاد تجربه ای لذت بخش برای کاربر خواهد شد.

 

5- از Scroll Hijacking استفاده نکنید

وب سایت هایی که از اسکرول های جکینگ scroll hijacking به کار گیری میکنند در دست گرفتن اسکرول مرورگر را به دست گرفته و کارایی آن را تحت الشعاع قرار می دهند. به کار گیری از این تکنیک خوب نیست چون کاربر دیگر کنترل کاملی بر اسکرول برگه نداشته و نمی تواند خلق و خوی آن را پیش بینی کند. تعامل بی نقص کاربر با اسکرول نباید قربانی تجربه روایت صفحه شود.

 

عده بندی

استفاده از اسکرول طولانی می تواند سبب به تجربه ای مجذوب کننده برای کاربر شود. می توان مسیر مسافرت را همانند مقصد لذت بخش نمود. وقتی که کاربران محتوای تارنما را پسندیده و رابط کاربری را خلاقانه بیابند، به طول صفحه توجهی نخواهند کرد. البته در مقابل باید به حجم ورقه و دوران بارگذاری آن نیز دقت فرمائید. طولانی بودن اسکرول نباید زمان انتظار کاربر برای لود شدن کامل برگه را افزایش دهد. برای مشاهده نمونه های طولانی تر پیشنهاد می کنیم به بخش نمونه کارهای ساخت سایت در وبسیما رجوع نمایید.

 

تکنیک هایی مانند Lazy Images به شما یاری می‌کند تا تصاویر را فقط هنگامی که در دیدرس کاربر هستند بارگذاری نمائید و با این نحوه بعدازظهر نخستین بار گذاری کاغذ را کاهش دهید.

 

در‌حالتی که شما هم تجربه ای در به کارگیری از اسکرول طولانی در ساخت وب سایت و تاثیر آن بر خلق و خوی کاربران داشته اید در بخش نظرات همین نوشته‌ی علمی با ما به اشتراک بگذارید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: