اهمیت و تاثیر سایت مپ در بهینه سازی سایت
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت از دربین اشکال فاکتورها و ترفندهای seo برای seo وب سایت، گهگاه فاکتور sitemap نادیده گرفته می‌شود. وب سایت مپ نقشه ای از تارنما روی کاغذ ای جدا از هم میباشد که ساختار ساخت وب سایت و قسمت های آن و لینک و پیوند های میان صفحه ها آن و ... را نشان می‌دهد. بروز بودن نقشه وبسایت تحت عنوان نحوه ارتباطی با موتورهای کاوش مهم میباشد. در حالی که فولدر robots.txt بیان‌کننده فولدر هایی میباشد که موتورهای کاوش نباید ایندکس کنند، نقشه وبسایت به موتورهای کاوش اعلام مینماید کدام قسمت های موردنظر از وب سایت را ایندکس و بهتر شناسایی کند.

نقشه تارنما پدیده نوظهوری وجود ندارد بلکه مدام بخشی از المان های طراحی وب بوده و با خط مش نو موتورهای کاوش در رابطه نقشه وبسایت، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار‌است. اما از نگرش seo وب سایت، بایستی علاوه بر تارنما مپ های سابق (مثل یاهو و MSN که هنوز از فرمت های استاندارد html منفعت می‌برند) نقشه وبسایت گوگل با فرمت XML که متفاوتر از HTML میباشد را نیز بکار گرفت که برای تجربه کاربری نیز مناسبتر میباشد.

در جواب به سوال چرا هر دو نقشه وب سایت ضروری میباشد؟ می بایست ذکر کرد که یک کدام از برای یوزرها و دیگری برای خزنده های موتورجستجو. شایان توجه میباشد که استعمال از دو نقشه وبسایت، محتوای تکراری اکانت نشده و بنابر لحاظ گوگل موجب جریمه شدن وبسایت نمیگردد.

برهان به کارگیری از نقشه تارنما
از پاراگراف مزایای کاربرد نقشه وبسایت در seo تارنما، علاوه بر اینکه زیرا کلید موعظه برای اکران بهتر وبسایت بوسیله موتورهای کاوش می‌گردد بلکه فرصتی را برای موتورهای کاوش مهیا می نماید تا بلافاصله از تغییرات اعمال گردیده در هر قسمت وبسایت با خبر گردند. ولی نباید انتظار ایندکس فوری این تغیرات در موتورهای کاوش را داشته باشیم البته مطلقا در مقایسه با وقتی که طراحی سایت فاقد نقشه وب سایت میباشد سریعتر این تغییرات ایندکس می شوند.

با وجود نقشه وب سایت، توکل بر پیوند های داخلی برای seo و آوردن ترافیک و موتورهای کاوش به وبسایت کمتر گردیده و یاری بزرگی در تعمیر و تشخیص لینکهای داخلی شکسته می‌باشند. در صورتیکه که پیوند داخلی به کاغذ ای شکسته باشد و یا این که کاغذ گزینه اشاره اش در دسترس نباشد و قدرتمند به شناسایی آن نباشیم، شکی وجود ندارد با توکل بر نقشه تارنما بی آلایش خیس به رفع و تشخیص خطاهای لینک و پیوند های داخلی خوا‌هیم پرداخت.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: