استانداردهاي طراحي اینترنت سايت
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت نام دامین، نشانی اینترنتی وب سایت شما میباشد. همگی وب سایت ها باید قبل از ورود به دنیای اینترنت و سایت، نام دامین داشته باشند. در حالتی که شما برای ترویج و تبلیغ کسب و کار خود بودجه تبلیغاتی در لحاظ گرفته اید، راهی منفعت آور وجود دارد، آن هم این است که پیشین از ساخت سایت، نام دامنه ای گزینش کنید که نزدیک به نام کسب و فعالیت شما است، تا کاربران به محض دیدن نام دامین شما، دریابند که فعالیت شما چه است و چه خدماتی ارائه می دهید. اما در صورتیکه بودجه کافی ندارید سود آورترین طرز این میباشد که نام دامینی انتخاب نمائید که یک کلمه کلیدی را دربرگیرنده شود. دراین‌صورت وقتی مردم عبارت و کلمه خاصی را جستجو می نمایند احتمال این که سایت شما نیز جزو نتایج جستجو باشد، بیشتر خواهد بود. از نامی به کارگیری کنید که با آیتم و اهداف کاری شما متناسب باشد.

طراحی وب

استانداردهاي طراحي
به استانداردهاي طراحي وب سايت توجه کنيد. در اينترنت وب سايت هايی وجود دارد که از بيش از 6 يا 8 فريم در کاغذ استفاده کرده اند. استفاده از تکنيک هاي غير متعارف و عدم توجه به استانداردها هرچند ممکن است باعث زيبايي وب سايت شود، البته سبب ساز حزن برخي ديگر از بازديد کنندگان سايت خواهد شد.

سرعت لود
هر روز به تعداد اشخاصی که از اینترنت استعمال می نمایند افزوده می‌شود، اما این به این معنا نیست که سرعت اتصال آن‌ها به اندازه سرعت اتصال شماست. تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده هست که سرعت بارگذاری کاغذ مهمترین فاکتور رنکینگ است. یک مشتری بالقوه علاقه و شوق و اشتیاق خودش را برای دیدن وب سایت شما از دست میدهد در حالتی‌که بعداز چند ثانیه هیچ بخشی از سایت بالا نیاید. پس وب سایت خود را سبک و روان طراحی نمایید تا بتوانید مشتریان و بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید.

محتوا
درباره محتوای وبسایت خود فکر کنید. هر چقدر که تارنما شما خوشگل طراحی شده باشد در شرایطی که اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه ندهید، از شما رو برمی گردانند. کاربران در پی اطلاعات و محتوا به تارنما شما آمده اند و تارنما بایستی به آن‌ها حس نیکی از یافتن اطلاعات درست، مفید و ریلکس الوصول همپا با زیبایی گرافیکی القا کند. در ارائه اطلاعات و توضیحات دست و دل باز باشید، شاید بعضی از اطلاعات ساده ای که به لحاظ شما حائز اهمیت نیستند برای کاربران سایت شما بسیار دیدنی باشند.

رنگ
رنگ ها می توانند نقش مهمی در طراحی سایت شما داشته باشند. حتی بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید. رنگ ها بر قابلیت و امکان به کارگیری سایت تأثیر مهمی دارا‌هستند. علاوه بر رنگ هایی که در کنار هم جلوه مختص و زیبایی را به تارنما شما می‌بخشند، رنگ هایی هم وجود دارا‌هستند که کاربران به محض دیدن آنها وب سایت شمارا رخنه‌ می‌کنند. موارد ذکر شده صرفا تعدادی از نکات مهم در طراحی وب سایت است که هر یکسری ابتدایی، ولی بسیار کاربردی و پر اهمیت می‌باشند که در عین سادگی بسیاری از صاحبان سایت به آنها توجه نمی کنند. پس آنان‌را بی تردیدً بدون شوخی بگیرید و آنان‌را امتحان نمائید. در پایان منفعت را نسبت به شرایط پیشین مقایسه نمایید و متوجه تأثیرات این نکات شوید.

دست کم کلیک
این نکته بسیار مهم است. در میان بازدیدکنندگان و اطلاعات، دست‌کم کلیک ممکن را در نظر بگیرید تا بازدیدکننده مجبور نباشد برای دستیابی به اطلاعات مورد نیازش یکسری بار کلیک کند. کلیک کردن زیاد سبب ساز می‌گردد که بازدیدکنندگان وب سایت را ترک کنند.

بهینه سازی
وب سايت شما باید براي موتورهاي جستجو بهينه شود. بهترين و معدود هزينه ترين راه براي جذب مخاطب برای وب سايت شما، استعمال از کليک ارگانيک است. کليک ارگانيک يعني بازديدکنندگاني که با کليک برروي لينک وب سايت شما در موتورهاي جستجو به وب سايت شما آمده اند. اين جور کليک کم هزينه ترين شیوه براي جذب بازديدکنندگان به وب سايت شماست. در حين طراحي وب سايت به اين آیتم اعتنا کنيد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: