روش یک سرور در دست گرفتن می شوند
نوشته شده توسط : علی پور

Print Server

طراحي سايت  
وقتی که در یک دسته از کانال پرینتر های مو جود در تیم کانال به یکدیگر متصل گردیده و از روش یک سرور در دست گرفتن می شوند و یوزرها میتوانند با اتصال به آن به پرینتر متبوع خویش دسترسی داشته باشند، به‌این جور از سرویس ها Print Server می گویند، که Fax Server نیز نوعی شبیه بوده که تفاوت آن رابطه بیت دستگاه های فاکس بجای پرینتر است.

 

Media Server
با دقت به اسم این دسته متوجه خوا هیم شد که مرتبط با اشتراک خدمت های مولتی مدیا یا این که به عبارتی Media میباشد که مثلا یک ویدئو یا این که فولدر صوتی بر روی سرور قرار میگیرد و یوزرها می‌توانند فارغ از نیاز به دانلود فولدر آن را بر روی کامپیوتر خویش مشاهده نمایند.

Communication Server
این سرور برای آماده آوردن خدمت های ارتباطی فعال‌ساز‌ی می شود که هر یوسر و یا این که کامپیوتر تحت عنوان یک end point میتوانند با اتصال به سروری که برای این مراد راه‌اندازی شده‌است با دیگر یوزرها در رابطه باشد و متون مورد ها موردنیاز را به استفاده کننده یا این که end point مقابل خویش ارسال نماید، که ترازو دسترسی ها و ارتباطات هر شخص با اشخاص دیگر نیز به وسیله خدمت های امنیتی در اختیار گرفتن می‌شود.

Computing Server
این جور برای انجام پردازش و احتساب به کار گیری می‌شود، بدین فیس که در هنگامی که پردازنده های یک کامپیوتر برای روند یا این که کاربری خاصی کافی نمی باشند، می اقتدار با اتصال این کامپیوتر به یک سرور دیگر از پردازنده های آن نیز در کنار پردازنده های کامپیوتر استفاده کننده بهره مند شد.

Web Server
این جور منحصر میزبانی تارنما ها می‌باشد و با به کار گیری از خدمت های مختص رابطه دربین نشانی ها و یوزرها کانال های وب را با کاغذ ی وبی که بر روی آن سرور میزبانی می‌گردد آماده می‌کند. که کاربرد آن به صورت ویژه در حوضه ی اینترنت هاستیگ و فعال‌ساز‌ی تارنما های میباشد.

Mail Server
همانگونه که از اسم آن معلوم میباشد برای کاربری ارسال آدرس اینترنتی به کار گیری می‌گردد، به‌این چهره که بر روی سرور یک خدمت ارسال پست الکرونیکی یا این که Web Mail قرار می‌گیرد و سرویس ها و تراکنش های ارسال نشانی اینترنتی از روش آن انجام میشود.

Proxy Server
تحت عنوان یک رابط فی مابین Server اصلی و Client قرار میگیرد و داده ها را از طرفین گرفته و بعداز باز نگری به گیرنده ارسال میکند و در بعضا مورد ها کاربری Tunnel را داشته و مانند سرویس ها VPN فردی استعمال میگردد. در فیض در واقع یک سرور در مسیر سروراصلی هست که داده ها را اخذ کرده و آنگاه باز بینی و به مقصد متبوع انتقال میدهد.





:: برچسب‌ها: طراحي سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: