دامنه و تعریف منطقه جغرافیایی هدف در گوگل
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت در شرایطی‌که دامنه شما جزء دامنه‌های همگانی مانند com و info باشد، در قابل انعطاف‌افزار Google Search Console می توانید ناحیه جغرافیایی انگیزه خویش را مشخص و معلوم کنید. مثلا ممکن میباشد بخواهید انگیزه اصلی را یوزرها اهل ایران قرار دهید.

اما در‌صورتی‌که دامنه‌ی شما جزء دامنه‌های محلی مثل ir و ca باشد، ناحیه جغرافیایی به طور خود کار روی مرز و بوم متبوع قرار میگیرد. به همین عامل به کار گیری از دامنه‌های محلی مثل ir برای ساخت وب سایت‌های دوزبانه و چندزبانه، مورد‌ی قابل قبولی وجود ندارد.

محل قرارگیری سرور
هرچند محل قرارگیری سرور، اهمیت قابل توجهی در seo وبسایت ندارد، اما استعمال از یک‌سری سرور در نقاط متعدد برای پاسخگویی به درخواست‌های ارسال گردیده از کشورهای متعدد( سرورهای ابری )، ممکن میباشد اندکی روی بهینه سازی تارنما‌های چندزبانه اثر مثبت برجای بگذارد.

انتخاب گویش صفحه ها
برای انتخاب گویش صفحه های وب سایت از طریق‌های مختلفی می‌قدرت بهره برد. طرز متداول برای انجام این عمل با استعمال از متاتگ پایین در بخش head وبسایت است:


1

متاتگ وب سایت جایگزین
یکی‌از خصوصیت‌هایی که قادر است در صفحه ها وبسایت‌های چندزبانه قرار گیرد، متاتگ وب سایت جایگزین میباشد. با به کارگیری از این متاتگ به گوگل اعلام میکنیم که‌این کاغذ به لهجه‌های دیگر با چه آدرس قابل دسترسی میباشد.


1

این متاتگ در بخش head وب سایت اصلی به گویش فارسی قرار میگیرد و نشان میدهد که وبسایت شبیه به گویش انگلیسی با چه آدرسی قابل مشاهده میباشد.

علاوه بر متاتگ فوق، می توانید آدرس کاغذ‌ی پیش‌فرض و اصلی را نیز در‌صورتی‌که که لهجه استفاده کننده مشخص و معلوم وجود ندارد اعلام فرمائید:


1

استعمال از متاتگ‌های بالا اهمیت متعددی داراست. چون علاوه بر پند یوزرها به گویش مطلوب، میتواند جلوی ساخت محتوای تکراری در تارنما را نیز بگیرد.

اضافه بخوانید: متاتگ‌های اثر گذار در بهینه سازی
تفاوت در محتوای تارنما‌های چندزبانه
احتمال اینکه در کار بتوانید وب سایت‌های چندزبانه با صفحاتی به طور کامل یکسان تولید فرمائید، بسیار معدود میباشد. به همین عامل بهتر میباشد این انگیزه را فراموش نمایید. در ازای وبسایت‌های شما به لهجه‌های گوناگون می‌بایست هر مقدار که محتوا دارا هستند، محتوایی کیفیت عالی و موثر باشد.

استعمال از نقشه وب سایت
با به کارگیری از خصوصیت‌های جان دار در نقشه تارنما، میتوانید ساختار آدرس‌های وبسایت و گویش هرکدام از صفحه ها را به طور یکجا به گوگل اعلام نمائید. این عمل امداد می کند که گوگل بهتر بتواند وبسایت شما‌را پیمایش نماید.

اعتنا به کلمه ها کلیدی هنگام تولید وبسایت‌های موازی
در شرایطی که مطالب جان دار در وبسایت خویش را به دارالترجمه بدهید تا آن را برای شما ترجمه نمایند، ممکن میباشد بازدهی لازم را از آن به دست نیاورید، چون یکی نکات مهم در هنگام تایپ کردن محتوا، تمرکز روی عبارات کلیدی میباشد. بدین ترتیب بهتر میباشد پیشین از ترجمه مطالب به گویش‌های دیگر، برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی کلمه ها کلیدی متبوع خویش در هر لهجه را به انجام برسانید و از ترجمه کننده بخواهید تا از این کلمه ها مطابق با اصول seo در ترجمه به کار گیری کند.

بهینه سازی تارنما چندزبانه و دوزبانه
با دقت به پیچیدگی‌های زیادی که در پیاده‌سازی فنی و بهینه سازی تارنما‌های چندزبانه موجود است،‌ لازم میباشد پیش از آغاز به ساخت سایت، برنامه‌ریزی‌های لازم راجع‌به بخش‌های گوناگون تارنما به انجام رسد. عدم پیش‌بینی برخی موردها ممکن میباشد عملکرد‌های متعددی که مخصوصا در بخش ساخت محتوای این سیرتکامل وب سایت‌ها می‌بایست صورت پذیرد را بی خودی کند.

درصورتی که قصد طراحی وب دوزبانه و تعدادی زبانه را دارید، با ما تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: