انواع حافظه
نوشته شده توسط : علی پور

خاطر
ROM چیست؟ رام ROM بخش کوچکی از خاطر در کامپیوترها بعنوان حاقظه ای فقط خواندنی در نظر گرفته گردیده اند (ROM) به این معنا که داده ها می توانند خوانده شوند اما نمی توانند دستکاری شوند . مشابه RAM، آدرسهای ROM می توانند با به عبارتی زمان دسترسی در RAM ها در دسترس قرار گیرند . اکثری از وسایل الکتریکی نظیر خودرو حسابهای دستی و ساعت ها، از ROM به کارگیری می کنند . در یک کامپیوتر، ROM برای ذخیره سازی ورودی/خروجی های سیستم استدلال (BIOS)، مورد استعمال قرار می گیرد . از آنجاییکه اطلاعات ذخیره گردیده در ROM، قابلیت و امکان تغییر و تحول را ندارند، در نتیجه محتویات BIOS نمی تواند بروز رسانی شود .

طراحی سایت

یاد تنها خواندنی قابل برنامه ریزی (PROM)، به ما این قابلیت را می دهد تا داده ها موضوع نیاز خود را پس از ایجاد در آن قرار دهیم . در ROMهای قابل برنامه ریزی و قابل پاک شدن (EPROM)، داده ها می توانند منزه شوند و مجددا بوسیله فروغ اشعه ماورای بنفش خاصی (UV)، سوزانده شوند . در ROMهای قابل برنامه ریزی منزه شونده بصورت الکتریکی (EEPROM)، داده ها می توانند بوسیله روشهای الکترونیکی مناسبی تمیز شوند . مشقت بار افزارهای مدرن امروزی، از BIOSهای حافظه فلش قابل افزایش در فرم EEPROM به کارگیری می نمایند .
رم
چیست؟ (RAM) یاد با قابلیت دسترسی تصادفی (یا اصطلاحا RAM)، بانکی از خاطر نخستین هست . اسم رم منعکس کننده توانایی در دسترسی به هر آدرسی در حافظه با برهه زمانی دسترسی تقریبا یکسان می‌باشد و این برهه زمانی دسترسی، غیر وابسته از نشانی آخری مکانی از یاد هست که نهایی بار دسترسی به آن فیس گرفته است، بر بر خلاف داده ها ذخیره گردیده در وسایل فرنگی مثل هارد دیسک یا یک CD-ROM که دسترسی به اطلاعات بصورت ترتیبی بوده و بازه زمانی دسترسی متناسب با آخری مکانی از خاطر خواهد بود که آخرین توشه زمینه دسترسی قرار گرفته میباشد .

معمولا به RAM، خاطر سیستم یا این که یاد داخلی نیز اطلاق می شود . ورودی توسط CPU و از نحوه نشانی باس و در اختیار گرفتن باس، ارسال می شود و داده ها بازگردانده شده، از روش دیتا باس، برگردانده می شوند . خاطر رم، غیر همیشگی و فرار میباشد . چنانچه کامپیوتر خود را خاموش کنید، داده ها نیز از در میان خواهند رفت . سلولهای رم، در واحد رم با معماریهای مختلفی سازماندهی گردیده اند .

جالب می‌باشد بدانید RAM با رجیسترهای CPU که داخل خویش پردازشگر قرار دارند، مختلف می باشد . زبان ++C به هر دوی این اطلاعات، دسترسی دارد .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: