سیستم استدلال چیست؟
نوشته شده توسط : علی پور


سیستم طراحی سایت
برهان چه می باشد؟ سیستم عامل مهمترین طرحی که در یک کامپیوتر موجود است، سیستم عامل است (OS) . یک سیستم ادله، طرحی هست که به وسیله گویش در مرحله میانگین مثل C یا این که ++C متن شده می باشد که توابع و پارامترهایی را تجویز می کنذ که به کامپیوتر خواهد اذعان کرد چگونه اجرای فیزیکی خودش را باطن واحدهای منطقی، سازماندهی نماید، حافظه را مدیر نماید و با محیط بیرونی و یوزرها کامپیوتر، تعامل بر قرار نماید .

طراحی وب سایت

مثالهایی از سیستم های استدلال مشتمل بر سیستم یونیکس و نسخه های مختلف آن، سیستم برهان ویندوز و سیستم دلیل Mac است . زمانیکه کامپیوتری در هم اکنون بالا وارد شدن میباشد، نخست سیستم استدلال را از دیسک، به خیال و خاطر بارگذاری می مینماید . سیستم عامل میتواند باطن هارد دیسک، یا یک CD-ROM یا هر وسیله الکترونیکی دیگری قرار داشته باشد .

فلب کلیدی سیستم های برهان، kernel است . Kernel یونیکس، بخش مضاعف کوچکی از سیستم دلیل یونیکس را تشکیل می‌دهد که‌این امکان را میدهد تا از یونیکس در اکثری از کامپیوترها مصرف شود (از کامپیوترهای خانگی با لینوکس گرفته تا ابر کامپیوتر هایی با UNIغیر مجاز میباشد) . در صورتیکه جایی از عمل سیستم استدلال به اختلال حادی برخورد نماید، سیستم برهان به حالت خوف خود خواهد رفت . در اصطلاح گفته می گردد که سیستم دلیل هنگ کرده می باشد .
SRAM،
DRAM، و CACHE المان حیاتی RAM استاتیک (یا این که SRAM)، واحد سلول ذخیره سازی میباشد که از تعدادی سلول خیال ساخته شده میباشد که هر یک از آن ها، یک بیت را در مدارات فلیپ فلاپ خویش محافظت می کنند . خطوط نشانی، داده ها آدرسی را که بایستی حافظه موقت از آنها برای ذخیره سازی یا این که بازیابی داده ها، به کار گیری نماید را نشان میدهد . خطوط کنترل تلاوت و تایپ کردن، معلوم مینماید که داده ها ذخیره شوند یا این که بازیابی شوند . خطوط داده نیز، اطلاعات را در هر دو طرف منتقل می نماید . دستگاه های دیگری که در یک واحد ذخیره سازی قرار دارند مشتمل بر رجسترهای نشانی، دیکدر، رجیستر بافر خاطر و درایور هایی به طور مبدلها یا تقویت کننده ها می باشند . واحد SRAM، مادامیکه که جریان الکتریکی جریان داراست، محتویات خویش را مراقبت خواهند کرد و هنگامیکه جریان الکتریکی قطع شود، محتویات هم از در بین خواهند رفت .

اکثرا حافظه موقت های سیستمی، از RAM دینامیک (یا این که DRAM) تشکیل شده اند . این حافظه ها نسبتا ارزانتر بوده از SRAM ها بوده چراکه هر بیت به وسیله یک خازن ذخیره سازی میگردد . هر سلول DRAM از یک خازن برای محافظت محتویات یک بیت و یک ترانزیستور برای دستکاری یا این که بازیابی محتویات بیت استعمال می‌کند . یک پالس جریان الکتریکی بطور پیوسته سلولهای خاطر را بروز رسانی میکند . درصورتی که این جریان الکتریکی جداگانه شود، اطلاعات هم از در بین خواهند رفت . هر مقطع که اطلاعات خوانده میگردند، خازن نگهدارنده داده ها، محتویات خویش را از دست می‌دهد و اصطلاحا دشارژ میگردد . DRAM در بسته بندی 30 یا این که 70 پینی بصورت تک ردیفه (SIMM) و یا این که دو ردیفه (DIMM) بسته بندی میگردند .

گونه های دیگر خیال و خاطر حافظه موقت دربرگیرنده حافظه موقت cache تراز 1 (L1) یا این که حافظه موقت cache سطح 2 (L2) هست . خاطر cache از سلولهای SRAM درست شده هست . از آنجاییکه cache زیاد در حدود CPU بوده، در سود باید دوره دسترسی فوق العاده پایینی داشته باشد . حافظه موقت cache L1، بعنوان حافظه موقت داخلی CPU تعریف و تمجید میگردد در حالیکه حافظه موقت cache L2 بعنوان cache ثانویه یا حافظه فرنگی CPU تعریف میگردد . طرحهای جدید مشتمل بر حافظه موقت cache مرحله 3 (L3)، و حافظه موقت cache سطح 4 (L4) می‌باشد . حافظه موقت محافظ (PRAM) از یک باتری برای نگهداری اطلاعات استفاده می‌نماید و محتویات خویش را حتی بعد از جدا بی نقص مرجع تغذیه، نگاه خواهد داشت .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: