آموزش ۴ روش نصب قالب در پرستاشاپ PrestaShop (به زبان ساده)
نوشته شده توسط : علی پور


PrestaShop چه می‌باشد؟
PrestaShop یک پلتفرم منبع گشوده میباشد که در سال ۲۰۰۷ و باهدف گسترش بیزنس الکترونیکی، عرضه شد.  طراحی سایت  این پلتفرم بدون پول بوده و برای بارگیری و به کار گیری در دسترس مردم قراردارد. اگرچه این بدان مضمون‌ وجود ندارد که PrestaShop یک خط مش‌ حل تماما مجانی میباشد. در صورتی تمایل به به کارگیری از آن دارید، احتمالا برای بسط کسب و کار الکترونیکی خویش نیاز به خرید برخی از پلاگین‌ها، ماژول‌ها و احتمالا قالب‌های (در بعضی مورد ها لوکس) آن دارید.

اما به کار گیری از قالب پیش‌فرض، هیچ اختلال و خللی برای به کار گیری شما از PrestaShop جهت وب سایت فروشگاه آنلاین دلخواه شما، تولید نخواهد کرد، ولی از‌آنجا‌که احتمالا شما نیز در کسب‌وکار خویش در هم اکنون رقابت با سایرین در فضای آنلاین می‌باشید، نیاز به خصوصیت‌های بصری و پباده سازی مختلف و خاص خویش دارید. با این عمل خواهید توانست با “سفارشی‌سازی” ظواهر وبسایت خویش، به روش موءثر‌تری به جذب استفاده کننده و مشتری بپردازید.

در‌این مقاله، با یادگرفتن نصب قالب در PrestaShop با شما هم پا خوا‌هیم بود. توضیح این‌که دیگر مورد نیاز وجود ندارد نگران نصب نرم‌افزار‌های FTP مانند FileZilla باشید، چون این سیستم به‌تنهایی قوی به افزودن این مورد ها خواهد بود.

فراگیری نصب قالب در پرستاشاپ PrestaShop
برای نصب قالب در PrestaShop ، از داشبورد مدیر به نصیب Preferences رفته و بر روی مورد “Themes” کلیک نمائید.

 

ورود به منوی پیکربندی برای نصب قالب در PrestaShop

در پی نصب قالب در PrestaShop ، بر روی آیتم “Add new theme” در نوار ابزار بالا کلیک فرمائید.

 

وارد نمودن نشانی فولدر قالب برای نصب در PrestaShop

چهار نحوه متعدد برای نصب قالب در PrestaShop چه چیزی است؟
جستن و اضافه کردن فولدر از رایانه فردی خویش
وارد نمودن نشانی اینترنتی یا این که URL قالب نو در نصیب مرتبط با آن
وارد کردن پوشه با یاری FTP یا این که پروتکل جابجایی پوشه
ساختن قالب بوسیله خویش، که به یه خرده مهارت در سطح توسعه یافته برای توسعه و گسترش اینترنت احتیاج داراست.
ولی کلیات نصب قالب در پرستاشاپ به طور تقریب در هر چهار طریق، شبیه یکدیگر هستند که درین یادگرفتن به جهت آسانی و سهولت بیشتر طریق نخستین، به نصب قالب از روی کامپیوتر فردی خویش می پردازیم. پلتفرم PrestaShop دارنده طرح‌ها و قالب‌های زیبای فراوانی برای گزینش میباشد. برخی از این قالب‌ها مجانی و برخی نیز نیازمند پرداخت هزینه می‌باشند. شما می توانید با کاوش در Google با به کارگیری از عبارت “قالب بدون‌پول PrestaShop”، قالب‌های مجانی مطلوب زیادی پیدا نمایید. صرفا در ارتباط منبع، اعتنا داشته باشید و مطمئن گردید که فولدر‌های رسمی را دانلود می کنید.

آن گاه برای کاوش در کامپیوتر خویش، بر روی دکمه “Add File” کلیک نمائید. قالب متبوع می بایست با فرمت ZIP باشد، و در غیر این شکل توانمند به ادامه و نصب آن نخواهید بود.

 

تعیین فولدر قالب برای نصب در PrestaShop

بعد از اضافه کردن پوشه قالب از کامپیوتر خویش، بر روی دکمه “Save” در نصیب زیر سمت راست برگه کلیک فرمائید.

 

نصب قالب در PrestaShop

درین مرحله از نصب قالب در PrestaShop ، بعد از لود توفیق آمیز پوشه قالب، به ورقه Theme گشوده خواهید گشت. هم اکنون به تحت شیت بروید و در نصیب با تیتر “Select a theme for the “store name” shop” قالب متبوع خویش را جهت انجام، تعیین فرمایید.

 


دکان ساز کشور ایران‌هاست
یک راهکار سهل و آسان، سریع و کاربردی
برای ورود به فضای آنلاین

فروشگاه اینترنتی فعال‌ساز‌ی فرمائید
تعیین قالب نصب گردیده برای فعال سازی در PrestaShop

به عبارتی‌طور که در تصویر نیز مشاهده میکنید، یک قالب نو با تیتر “Minimal” درین قسمت وجود دارااست.

قالب تازه را تعیین نمائید و آن‌گاه با ظواهر شدن پیام “Use this theme” بر روی آن کلیک کنید تا قالب متبوع فعال گردد.

 

فعا­لسازی قالب نصب گردیده در PrestaShop

در بعضا مورد ها نصب قالب در پرستاشاپ ، بعضا از این قالب‌ها برای همت صحیح و یا این که بهتر، هم پا با پلاگین‌ها یا این که ماژول‌های خاص خویش، ارائه می شوند. در ورقه “Modules to Install” می توانید هر کدام از آنان را به دلخواه گزینش نموده و سایر را، غیرفعال فرمایید. همینطور میتوانید ماژول‌ها و پلاگین‌ها را به به عبارتی شکل که می باشند نگه‌دارید. بعداز ایفا پیکربندی متبوع و آمادگی درین مرحله، بر روی دکمه “Save” در بخش زیر سمت راست ورقه کلیک فرمایید.

 

ذخیره تغییرات بعداز نصب قالب در PrestaShop

درین قدم از نصب قالب در PrestaShop اجزای مورد نیاز برای قالب خاص شما نصب گردد. درین نمونه آموزشی، ما پیام اخطاری اخذ کردیم که می بایست اندازه تصاویر را متناسب با طرح نو، تغییر‌و تحول دهیم. این زمینه بدین ادله میباشد که قالب‌های متفاوت اکثر اوقات بعدها تعریف و تمجید گردیده متفاوتی برای تصویر دارا‌هستند. ولی از‌آنجا‌که این پروسه نصب، نو میباشد، نیاز به نگرانی و رفع موضوع خاصی وجود ندارد.

درحال حاضر بر روی دکمه “Finish” در ذیل ورقه کلیک نمایید.

 

اتمام روند نصب قالب در PrestaShop

قالب تازه شما برای فردی سازی مانند افزودن لوگو و بقیه موردها دلخواهتان مهیا میباشد.

در پایان به شما توصیه می‌کنیم نوشته‌ی‌علمی اموزش پیکربندی امنیتی prestashop را نیز مطالعه نمایید و از درستی ایمن بودن مغازه خویش مطمئن گردید

فعال سازی یک فروشگاه اینترنتی یکی‌از دوستداشتنی‌ترین شیوه های درآمدزایی آنلاین میباشد. با داشتن بستر مطلوب بازاریابی و تیم‌ای از کالاهای با کیفیت، میتوانید به‌راحتی یک وبسایت پیروز بسازید.

جستن قالب مطلوب به چه شکل میباشد؟
شاید یافتن قالب متناسب با نیازهای شما، یکی‌از سخت ترین نصیب‌های پیکربندی PrestaShop باشد. پس در آغاز مطمئن گردید که قالب متبوع با ورژن نرم‌افزار شما سازگار میباشد و نیز متناسب با قضیه عمل فروشگاه آنلاین شما میباشد. اما به خیال داشته باشید که بخش اعظمی از قالب‌ها، با اشکال مختلفی از آیتم‌های سفارشی‌سازی در دسترس می باشند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: