6 تکنیک حیاتی در طراحی رابط کاربری منحصر به فرد
نوشته شده توسط : علی پور


هیچ شکی نیست که تولیدات دیجیتال کل فضای کسب و کار الکترونیک جهان را دگرگون کرده‌اند. طراحی سایت یوزرها به صورت معمول فقط چندین کلیک تا فراهم نمودن داده ها متبوع در یک وبسایت فروشگاهی یا این که شرکتی وب سایت مسافت دارا‌هستند. یوزرها به طور تقریب آحاد امور را از پرداخت قبض گرفته تا توصیه خرید، لبریز کردن فرم داده ها و کمپانی در یک زمان‌ی آنلاین را از روش وب ایفا میدهند.

علاوه بر اینها، اکثری از عموم تصور می‌نمایند تعداد یوزرها وب که معلولیت جسمی دارا‌هستند زیاد وجود ندارد، ولی بایستی بگوییم که حدود یک پنجم از اکثر دولت ها جهان با این اشتباهات رو به رو میباشند. همینطور می بایست یادآور شویم که نیمی از این اشخاص از یوزرها مستمر وب به شمار میروند.

یک وبسایت با رابط کاربری مطلوب، سایتی میباشد که کل اشخاص جامعه به عنوان مثال عده ای با ناتوانایی جسمی بتوانند به خیر از آن به کارگیری نمایند. این آیتم یک تکنیک اصلی در پباده سازی رابط کاربری میباشد که اشخاص به هنگام پباده سازی تجربه‌ی کاربری و رابط کاربری بایستی در لحاظ بگیرند تا سایتی مطلوب و منحصربه‌فرد پباده سازی گردد. به‌دنبال به خصوصیت هایی اشاره خوا‌هیم کرد که می تواند تاثیر بخش اعظمی بر پباده سازی یک رابط کاربری با خصوصیت هایی مخصوص داشته باشد.

 

قابلیت و امکان تغییر‌و تحول سایز برگه و محتوا
یوزرها تولیدات وبسایت را در صفحه های اکران گوناگون با اندازه‌های متعدد میبینند. ساخت یک وبسایت که محتوای آن بتواند با اعتنا به نیاز یوزرها تغییر‌و تحول نماید، بسیار شادی بخش میباشد. فرض فرمائید که یک مخاطب وارد کاغذ وب سایت می شود و میخواهد فرم نام نویسی را لبریز نماید. در‌این موقعیت هنگامی روی فیلد فرم کلیک می‌نماید، فرم می بایست غلو آن مجاورت گردد تا استفاده کننده بتواند آن را بهتر ببیند. پس از اتمام این فعالیت، غلو آن بایستی به دور خواهد شد.

قرار دادن فریم کاوش در مکانی مطلوب
هنگامی یک فریم کاوش، پباده سازی پر رنگ دارااست و در دسترس میباشد، به راحتی چشم گردد و به سادگی گزینه به کارگیری قرار خواهد گرفت. مقصود تجربه‌ی کاربری، کاهش سعی استفاده کننده برای یافتن المان‌های تارنما میباشد. به ذکر دیگر هنگامی که تکنیک های قابل قبولی در رابط کاربری به فعالیت رود، استفاده کننده با کمترین کلیک به مقصود خویش می رسد.

برای مثال در بعضی از سیستم استدلال‌ها یا این که قابل انعطاف‌افزارها خیر فقط با کلیک روی آیکون کاوش می توانید عبارت متبوع خویش را کاوش فرمائید، بلکه کاغذ کلیدی ذیل آن فریم گشوده می شود تا عمل تایپ عبارت کلیدی را برای استفاده کننده ریلکس‌خیس نماید.

 

یک تکنیک حیاتی رابط کاربری؛ تگ alt تصاویر
تگ alt مزایای بخش اعظمی به حیث بهینه سازی دارااست. تگ Alt علاوه بر بهینه سازی مزایای دیگری نیز دارااست. مثلا این تگ میتواند توضیحی بدون نقص از عکس برای کسانی که دارنده نقص بصیرت می‌باشند ارائه نماید. با تکان موشواره روی عکس، یک نرم‌افزار صوتی داده ها عکس را با صدای بلند اعلام خواهد کرد تا اشخاص با نقص بصیرت ریلکس خیس با معنی متن و عکس رابطه برقرار نمایند.

ولی می بایست به خاطر داشته باشیم که تگ alt می بایست کوتاه باشد و حداکثر 125 کاراکتر را دربرگیرنده خواهد شد.

به کارگیری از هدینگ برای نصیب‌های گوناگون
محتوای دیجیتال همچون فصل‌های یک کتاب یا این که علائم پند و رانندگی، بایستی بتواند مخاطب را به فرایند متفاوت پند نماید.

هدینگ‌های در حیث گرفته گردیده در کاغذ همچون زیرعنوان‌های جانور در محتوای یک وبلاگ، میتواند مخاطب را گام به گام در خواند مطالب وب سایت کمک کند.

اکثر یوزرها رغبت دارا هستند که صفحه ها وب سایت را با قرائت هدینگ آنها مرور نمایند. بر پایه ی پژوهش ها انجام یافته، به کارگیری از هدینگ‌ها بسیار مفیدتر از استعمال از خصوصیت “Find” و تلاوت قسمت‌های متعدد متن برای پیداکردن مقاله متبوع میباشد.

 

هیچ شکی نیست که تولیدها دیجیتال تک تک فضای کسب و کار الکترونیک عالم را دگرگون کرده‌اند. یوزرها به صورت معمول فقط تعدادی کلیک تا خریداری کردن داده ها متبوع در یک تارنما فروشگاهی یا این که شرکتی وب سایت مسافت دارا هستند. یوزرها حدودا کل امور را از پرداخت قبض گرفته تا توصیه خرید، مالامال کردن فرم داده ها و کمپانی در یک زمان‌ی آنلاین را از روش وب ایفا میدهند.

علاوه بر اینها، بخش اعظمی از عموم تصور می‌نمایند تعداد یوزرها وب که معلولیت جسمی دارا‌هستند زیاد وجود ندارد، البته بایستی بگوییم که حدود یک پنجم از اکثر دولت ها عالم با این ایرادات رو به رو می باشند. همینطور می بایست یادآور شویم که نیمی از این اشخاص از یوزرها مستمر وب به شمار میروند.

یک تارنما با رابط کاربری مطلوب، سایتی میباشد که آحاد اشخاص جامعه به عنوان مثال عده ای با ناتوانایی جسمی بتوانند به خیر از آن به کار گیری نمایند. این گزینه یک تکنیک اساسی در پباده سازی رابط کاربری میباشد که اشخاص به هنگام پباده سازی تجربه‌ی کاربری و رابط کاربری بایستی در حیث بگیرند تا سایتی مطلوب و منحصر پباده سازی خواهد شد. در پی به خصوصیت هایی اشاره خوا هیم کرد که قادر است تاثیر اکثری بر پباده سازی یک رابط کاربری با خصوصیت هایی اختصاصی داشته باشد.

 

قابلیت و امکان تغییر‌و تحول سایز برگه و محتوا
یوزرها تولیدات وبسایت را در صفحه های اکران متفاوت با اندازه‌های متعدد میبینند. تولید یک وبسایت که محتوای آن بتواند با دقت به نیاز یوزرها تغییر و تحول نماید، بسیار شادی بخش میباشد. فرض نمایید که یک مخاطب وارد شیت وبسایت میگردد و میخواهد فرم نام نویسی را مالامال نماید. درین حالت زمانی روی فیلد فرم کلیک می‌نماید، فرم بایستی غلو آن مجاورت گردد تا مخاطب بتواند آن را بهتر ببیند. پس از اتمام این فعالیت، غلو آن بایستی به دور گردد.

قرار دادن فریم کاوش در مکانی مطلوب
زمانی یک فریم کاوش، پباده سازی پررنگ دارااست و در دسترس میباشد، به راحتی چشم شود و به سادگی گزینه به کار گیری قرار خواهد گرفت. غرض تجربه‌ی کاربری، کاهش کارایی استفاده کننده برای یافتن المان‌های وبسایت میباشد. به ذکر دیگر زمانی که تکنیک های قابل قبولی در رابط کاربری به عمل رود، مخاطب با کمترین کلیک به غرض خویش میرسد.

مثلا در بعضا از سیستم استدلال‌ها یا این که قابل انعطاف‌افزارها خیر صرفا با کلیک روی آیکون کاوش میتوانید عبارت متبوع خویش را کاوش نمایید، بلکه برگه کلیدی پایین آن قاب گشوده می گردد تا عمل تایپ عبارت کلیدی را برای مخاطب ریلکس‌خیس نماید.

 

یک تکنیک حیاتی رابط کاربری؛ تگ alt تصاویر
تگ alt مزایای اکثری به حیث seo دارااست. تگ Alt علاوه بر بهینه سازی مزایای دیگری نیز داراست. برای مثال این تگ میتواند توضیحی بی نقص از عکس برای کسانی که دارنده نقص بصیرت می باشند ارائه نماید. با جنبش موس روی عکس، یک نرم‌افزار صوتی داده ها عکس را با صدای بلند اعلام خواهد کرد تا اشخاص با نقص بصیرت شل خیس با معنی متن و عکس رابطه برقرار نمایند.

اما می بایست به خاطر داشته باشیم که تگ alt می بایست کوتاه باشد و حداکثر 125 کاراکتر را دربرگیرنده خواهد شد.

استعمال از هدینگ برای نصیب‌های متعدد
محتوای دیجیتال همچون فصل‌های یک کتاب یا این که علائم ارشاد و رانندگی، می بایست بتواند مخاطب را به روند متعدد ارشادوراهنمایی نماید.

هدینگ‌های در حیث گرفته گردیده در کاغذ همچون زیرعنوان‌های جان دار در محتوای یک وبلاگ، میتواند مخاطب را گام به گام در خواند مطالب وبسایت کمک کند.

اکثر یوزرها گرایش دارا هستند که صفحه ها تارنما را با تلاوت هدینگ آنان مرور نمایند. بر پایه ی پژوهش ها انجام یافته، به کار گیری از هدینگ‌ها بسیار مفیدتر از به کارگیری از خصوصیت “Find” و تلاوت نصیب‌های متعدد متن برای پیداکردن مقاله متبوع میباشد.

به کارگیری از رنگ‌هایی با کنتراست بالا
در بعضا موردها به کار گیری از مورد‌هایی با کنتراست رنگی بالا تحت عنوان تکنیک پباده سازی رابط کاربری، وبسایت را بدیهی‌خیس و در دسترس‌خیس قرار میدهد.

در برخی مورد ها، متن جان دار در کاغذ با بک گراند ورقه کنتراست بالایی ندارد. در‌این موردها بایستی رنگ گزینش گردیده برای متن به خیر و خوبی سنجیده شود تا استفاده کننده ریلکس‌خیس بتواند از رابط کاربری وب سایت به کارگیری نماید.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: