طراحی سایت مبتنی بر احساسات
نوشته شده توسط : علی پور


شما تا به هم اکنون با اصطلاح ساخت سایت بر پایه ی احساسات رو به رو گردیده اید؟ طراحی سایت و یا این که به اندیشه داشتن سایتی بر مبنای احساسات و علایق مخاطبان خویش بوده اید؟

در ساخت سایت دقت به زیبایی بصری وب سایت با اعتنا به نوع مخاطبان یکی‌از شغل های مشقت بار میباشد. در مواردی طراحان تارنما به زور از نظرها و رنگ هایی دیده می‌پوشند که تاءمل می کردند آنان برای ساخت سایت گزینه نظرشان خوب و مطلوب میباشد، تا پباده سازی سایتی که مد لحاظ میباشد برای جذب مشتری ها و مخاطبان غرض کمپانی پیشنهاد دهنده مطلوب و موثر باشد.

طراحی وب تحت عنوان شاخه ای از هنر که ابزارش خلاقیت بصری و علم نرم‌افزار نویسی میباشد شناخته میشود.

طراحی وب بر اساس احساسات چه چیزی است؟
طراحی وب بر طبق احساسات همت می نماید تا با این نوع از پباده سازی احساسات یوزرها را برانگیزد و بدین نحوه آن را با احساسات وبسایت هم جهت کند. به طوری که با سپری شد فرصت، هر چه پیش می‌رویم بهبود تجربه کاربری(UX) وبسایت و اعتنا به فاکتورهای کیفی نسبت به فاکتورهای پاره ای از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شوند.از این رو موجب جذب یوزرها بیشتر و ارتقا دوران مجال حضور آنان در وبسایت میشود که بعنوان یک فاکتور اساسی در بهینه سازی وب سایت می قدرت در حیث داشت.

یک نمونه از سرگرم کردن احساسات استفاده کننده
تحت عنوان مثال در شرایطی‌که ما بخواهیم جهت معرفی و تبلیغ یک مارک نوشابه سایتی پباده سازی کنیم دو خط مش برای آن وجود خواهد داشت.

یا این که بایستی مال و مارک را مستقیما در معرض اکران در اختیار بگذاریم
یا این که آن را در یک بستر احساساتی متناسب با آن فرآورده به اکران بگذاریم
یک اطلاع رسانی ذهنی را برای مثال در ذهن خویش تصور فرمائید، شما از یک وبسایت بازدید می‌نمایید و یک کلیپ ویدئو یا این که یک تصویر را در آن مشاهده مینمایید با این مضمون که در آن کسانی در یک بوستان سرگرم بازی والیبال می باشند. شما حتی در شرایطی که عشق ای به بازی والیبال هم نداشته باشید، ذیل تاثیر شعف بازیکنان و هیجان داخل این عکس قرار میگیرید. این چنین زمانی که یک کدام از بازیکنان نوشابه خنکی برای رفع خستگی بنوشد، ناخودآگاه شما هم در خویش حس تشنگی مینمایید و دوست دارید شما هم یک نوشابه خنک بنوشید.

غرض از این کلیپ ویدئو و یا این که عکس فروش تولیدات نوشابه مارک میباشد و خیر تبلیغ برای بازی والیبال، می بایست اعلام‌کرد که در‌این نحوه مقصود تبلیغ معرفی جنس، به صورت ضمنی به یوزرها وبسایت و سرگرم کردن احساسات آنها با هیجان ورزش والیبال و شور آن میباشد که به صورت ناخودآگاه این شعف و هیجان با مارک آن نوشابه خاص به صورت تلویحی در ذهن استفاده کننده نقش می بندد.

 

 

اعتنا به سطح ها درک استفاده کننده در ساخت سایت مبنی بر احساسات:
از به عبارتی روزهای آغازین Web 2.0 طراحان در پی چک تاثیرات رمانتیک ساخت سایت خویش بر روی یوزرها و مشتریان غرض بوده اند. «پباده سازی برای شم» کتابی میباشد از آرون والتر که در سال ۲۰۰۵ آن را منتشر کرد که درباره با زد خورد احساساتی است. این کتاب فروش خیر داشته میباشد و منبع مفیدی برای طراحان تارنما قلمداد میشود. والتر در‌این کتاب از سه مرحله تضارب احساساتی برای یک بازدید کننده وبسایت حرف می نماید.

پایین تاثیر قرار به چنگ آوردن مخاطب، کنجکاو شدن مخاطب و مشغول شدن مخاطب سه مرحله ای میباشد که والتر از آنان حافظه می نماید.

 

زیر تاثیر قرار دریافت کردن استفاده کننده یا این که سطح درونی:
او‌لین تاثیر از یک وبسایت مدام ناخودآگاه به کاربر منتقل میشود و بر اساس قضاوت منطقی وجود ندارد. ذهن ما به صورت خود کار آن را تعبیر و تفسیر می کند. ما تحت عنوان کاربر زمانی با یک وبسایت رو به رو می شویم یا این که با گاز حیث ما‌را جلب می کند و یا احساس خوب و مثبتی از آن نمی گیریم و اخذ داده ها ما از آن تارنما و مشاهده مان بر مبنای به عبارتی شم اول پیش می رود.

تاثیر اول طراحی سایت بر روی یوزرها و مشتریان غرض با رعایت آن چه که گفته شد از اهمیت بالایی برخوردار میباشد چرا‌که قضاوت شخص از کل محتوای تارنما مبنی بر به عبارتی قضاوت اول خواهد بود.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: