چگونه کش (cache) را در مرورگر های مختلف پاک کنیم؟
نوشته شده توسط : علی پور


یاد ی نهفته لیستی از هر کاغذ ای که به طور آنلاین بازدید نموده اید  طراحی سایت  و وقتی که در آن حضور داشته اید را تهیه و تنظیم می نماید. در واقع هر مجال که شما از اینترنت سایتی بازدید میکنید ، مرورگر اینترنت شما داده ها خاصی را از آن وب سایت بر روی هارد کامپیوتر شما در جایی به عنوان “خاطر نهفته مرورگر” ذخیره می نماید. درین نوشته‌ی‌علمی روش تزکیه کش مرورگر را به شما فراگیری می‌دهیم.

بیشتر زمان ها یاد ی مخفی بسیار موثر و کاربردی میباشد چون با از میان بردن نیاز به بارگیری یک ورقه به طور بی نقص با گاز در مرورگر اینترنت شما امداد می نماید. البته در بعضی مورد ها این یاد نهفته میتواند تجربه مرور شما‌را با خلل مواجه نماید.

یک مرورگر میتواند تاریخچه ی داده ها شما‌را به صورت نامحدود نگه دارااست و آن را مراقبت خواهد کرد. مقصود این میباشد که به شما یاری دهد اگر که نیاز به بازیابی آن‌ها داشتید بتوانید مجدد از آنها به کار گیری نمایید. برای پنهان نگه داشتن بازدیدهای پیشین خویش چه کاری می‌توانید ایفا دهید؟ فقط میتوانید آن را به صورت منظم حذف نمایید.

براین اساس شما برای ارتقاء امنیت خویش به خصوص هنگامی که یک اینترنت سایتی که از آن بازدید نموده اید در گیر ایراد باشد بهتر میباشد خاطر مخفی مرورگر خویش را منزه نمائید. البته تزکیه کش مرورگر شما به معنای حقیقی و واقعی چه می‌باشد و به چه شکل می قدرت این فعالیت را برای مرورگر خویش اجرا اعطا کرد؟ ما درین نوشته‌ی‌علمی به شما خوا هیم اعلام کرد یاد ی مخفی چه می‌باشد ، چرا و چه گونه می بایست کش مرورگر را در مرورگر های متفاوت حذف کرد.

یاد ی مخفی یا این که کش مرورگر چه می باشد؟
در اصطلاح ذخیره سازی به معنای قرار دادن چیزی در انبار (معمولاً به طور نهفته) میباشد که احتمال داراست بعداً موءثر واقع گردد و از آن استعمال شود. یک مرورگر در یاد نهفته اینترنت خویش نیز دقیقاً به عبارتی عمل را اجرا می‌دهد ، به غیر از بودجه های نرم‌افزار و وبسایت. هنگام بازدید از یک تارنما ، مرورگر شما بخشی از برگه را ذخیره می نماید و آن‌ها را بر روی هارد دیسک کامپیوتر شما ذخیره می نماید. برخی از مواقعی که مرورگر شما ذخیره خواهد کرد عبارتند از:

تصاویر که مشمول لوگو ، عکس ، دورنما و غیره می گردد.
HTML
CSS
جاوا اسکریپت
خاطر مخفی مرورگر (Cache) وسیله یا این که ابزاری میباشد که از روش آن داده هایی مانند تصاویر و HTML را که برای دیدن یک تارنما موردنیاز میباشد ، ذخیره می نماید. مقصود صرفه جویی در اینگونه داده هایی امداد به پهنای باند میباشد. به این ترتیب ، دفعه بعدی که برای دیدن یک ورقه برگشتید ، بارگیری مجال کمتری ارتفاع می‌کشد چون ورژن ذخیره گردیده ورقه از قبلی ذخیره گردیده است.

مقاله ها دارای ربط
چه طور خطای 504 Gateway Timeout را در وردپرس رفع کنیم؟
RSS چه می باشد؟ چه طور از RSS در وردپرس به کارگیری کنیم؟
به صورت خلاصه ، مرورگرها آنچه را که تحت عنوان “میزان دارایی اثبات” شناخته میگردد ، نهفته می نمایند. این بودجه های اثبات نصیب هایی از یک وبسایت می‌باشند که از بازدید به تارنما دیگر تغییر تحول نمی نماید. این مفاد ممکن میباشد چندین روز و حتی 1‌سال در یاد ی مخفی شما باقی بمانند. ولی ازآنجاکه ورژن مخفی گردیده ای از یک برگه دارید ، مرورگر شما برای دیدن آن ورقه نیازی به ارسال درخواست نو نخواهد داشت.

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: