چک لیست امنیت سایت برای توسعه دهندگان وب سایت ها
نوشته شده توسط : علی پور


برای داشتن یک تارنما با امنیت عالی، نیاز به چک وجود یکسری دست اندرکاران میباشد تا متوجه شویم آیا  طراحی سایت  ما از امنیت کافی برخوردار‌است؟ آیا کل ضوابط مورد نیاز را برای بالا بردن ضریب امنیت تارنما رعایت کرده ایم یا این که نه؟
در‌این نوشته ی علمی میخواهیم مفاد اساسی یا این که نظارت لیست امنیت تارنما را با هم مرور کنیم.

با وسعت هجوم ها رو افزون، مدیران وبسایت های گوناگون، تجاری، اداری یا این که … نیاز به بالا بردن ضریب امنیت تارنما های شان را خواهند داشت. ( اصول و چاره های امنیت سایبری برای موسسه ها و سازمان ها)

در اصل دست اندرکاران مختلفی در ارتقا سطح امنیت تارنما ها دخیل می‌باشند. علاوه بر وبسایت ها و طراحان اش، مدیران سرور ها نیز بایستی حواس شان را به امنیت سرور خویش معطوف نمایند تا ضریب احتمال حمله ها به آنان کاهش پیدا نماید.

نکات بسیار اصلی برای ایمن سازی سرورها

چرا بایستی ضریب امنیتی تارنما را بالا ببریم؟
ممکن میباشد این پرسش چند از دوستان باشد.

طبق آمار ها حدودا هر 36 ثانیه یک وبسایت در دنیا گزینه حمله اینترنتی قرار میگیرد و دارندگان تجارت های اینترنتی (خصوصا بیزنس های گرانقدر) خطر آیتم حمله قرار به چنگ آوردن را بیشتر از پیش، احساس می نمایند.

در حمله اینترنتی، نفوذگر می‌تواند به داده ها بسیار متعددی دست پیدا نماید و از آنها برای هدف های خطرناکی، سودجویی نماید.
امروزه حمله های سایبری و هک اشکال بغرنج تری پیدا کرده و به تحت شاخه های بیشتری توسعه و گسترش پیداکرده میباشد. به همین انگیزه امنیت وبسایت از منزلت بالاتری نزد گسترش دهندگان وبسایت، پیدا نموده است. امنیت سایبری که به ذکر راه و روش های ایمن سازی در قبال تهاجم ها سایبری می‌پردازد، یکی مهم‌ترین مسائلی میباشد که هر بسط دهنده اینترنت آن را میداند. یا این که هر فردی که جدید به‌این موضوع گام گذارده، بهتر میباشد با آن بیشتر و بیشتر آشنا خواهد شد.

امنیت سایبری چه است؟
در حالتی که اینترنت سایتی گزینه حمله قرار بگیرد، مدیران برای تطهیر وبسایت خویش، ناچار به پرداخت هزینه خواهند شد که در اکثر زمان ها مفاد بسیار زیاد خواهد بود. ( طبعا با تبارک خیس شدن تجارت اینترنتی، ترازو زیان هم ارتقاء پیدا خواهد کرد.)

آمار های پژوهشگران فعال در این مورد هشدار می‌دهد که تا سال 2021، جریمه ها سایبری و تخریب های ناشی از آن 6 تریلیون دلار! در عالم زیان برجای خواهد گذاشت که واقعا مبلغ بسیار متعددی خواهد بود.

درحال حاضر فکرش را بکنید که از پس پرداخت این مبالغ برای بهبود اثر ها تخریب در وبسایت خویش هم بر آمدید! داده ها از دست رفته ( و صدالبته سری) مشتریان، پشت گرمی آنها را با درصد احتمال بسیار متعددی نسبت به شما و کسب و کارتان، از در بین خواهد پیروزی.

این یکسری گزینه صرفا کناره ای از زیان های ناشی از تهاجم ها سایبری خواهند بود. پس برای آنکه تارنما تان را از گزند این جریمه ها مصون نگه دارید نیاز به ابزار هایی خواهید داشت که در وهله نخستین امنیت وبسایت شما‌را نظارت کرده و در شکل تحت بودن ترازو آن با بررسی لیستی شمارا به بالا بردن ضریب امنیتی تارنما پند نمایند.

9 ابزار توانا برای کپی تارنما و چک معیار امنیت آن
تحلیل لیست امنیت تارنما
با هم آنالیز لیست امنیت وبسایت را مرور خوا‌هیم کرد.

تعیین صاحب خانه

صاحبخانه- آنالیز لیست امنیت وبسایت
او‌لین گام برای بالا بردن ضریب امنیتی، داشتن یک صاحبخانه خوب میباشد.

می بایست صاحب خانه را به صدق و متناسب با کارکرد های وب سایت خویش تعیین کنیم. دسترسی ها و مورد های مدیریتی مطلوب قادر است به ما در گام اولیه ( محاسبه لیست امنیت وبسایت) امداد به سزایی نماید. چراکه در شرایطی که شما از صاحبخانه خیر سود مند باشید ریلکس خیس و آن طور که سزاوار خیس میباشد میتوانید بر روی امنیت وب سایت خودکار کرده و آن را تقویت فرمایید.

مثلا یک صاحب خانه خوب می بایست از ابزار های چک نرم افزار های مخرب سود کرده باشد. یا این که گواهینامه SSL را که برای رمزگذاری رابطه دربین سرور تارنما و مرورگر های بازدید کننده میباشد هم، می‌تواند یکی از دیگر از مورد های اصلی و قابل گفت و گو برای گزینش صاحبخانه باشد.

گفتیم که صاحبخانه می بایست متناسب با نوع بیزنس گزینش خواهد شد. به عنوان مثال چنانچه شما یک بیزنس تجاری الکترونیکی دارید، صاحبخانه می بایست برای شما استاندارد های امنیتی موردنیاز برای پرداخت های کارتی را تدارک چشم باشد.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: