آشنایی با فریم ورک پایتون
نوشته شده توسط : علی پور


برنامه نویس ها پایتون مدام پیرو کادر ورک های سهل وآسان و بی نقص میباشند  طراحی سایت و به همن استدلال ما پیرو شما‌را با شایسته ترین کادر ورک های پایتون آشنا مسیازیم.

از آن‌جا که این یک کدام از گویش‌های نرم‌افزار‌نویسی پیشرو میباشد، فقدان قاب ورک برای پایتون نیست. قاب ورک های متفاوت دسته‌ای از مزایا و ایرادات خاص خویش را دارا هستند. براین اساس، تعیین می بایست براساس لازمات پروژه و حق تقدم گسترش دهنده صورت بپذیرد.

AIOHTTP
قاب ورک AIOHTTP یک قاب ورک های پایتون میباشد که به شدت به خصوصیت‌های پیتون نسخه +3.5 توکل داراست، مانند async وawaits میباشد. کادر ورک پیتون از کتابخانه asyncio پایتون استعمال می‌نماید، و در فیض یک کادر ورک غیر به طور همزمان میباشد. علاوه بر این که یک کادر ورک اینترنت سرور نیز وجود دارااست، AIOHTTP قادر است تحت عنوان یک قاب ورک مشتری هم کار نماید. بدین شکل که یک شی و روتر درخواست می‌نماید تا مسیر queries برای توابع توسعه و گسترش داده‌گردیده برای رسیدگی به آن را مهیا نماید.

خصوصیت های برتر:

به صورت مفید قابلیت و امکان ساخت‌و‌ساز جنبه ها را مهیا می‌نماید
پشتیبانی middlewares
مسیریابی قابل طرح ریزی گردیده
سیگنال‌ها
از هم WebSockets کلاینت و هم سرور WebSockets حمایت میکند.
Bottle
کادر ورک باتل یک فولدر منبع واحدی برای هر کاربرد که با استعمال از آن تولید میگردد، می سازد. این کادر ورک یکی شایسته ترین کادر ورک های پایین اینترنت میباشد که در بالا برای ایجاد کرد API ها بسط یافت.

به جز کتابخانه استاندارد پیتون، باتل هیچ تعلق ضروری برای به کارگیری از نرم افزار‌های کاربردی اینترنت کوچک ندارد. یک کدام از مهمترین مزایای به کارگیری از باتل این میباشد که به بسط دهندگان اذن می دهد تا به دشوار‌افزار ارتباط شل تری داشته باشند

. علاوه بر تشکیل داد نرم افزار‌های کاربردی بی آلایش، باتل یک تناسب مطلوب برای یادگیری سازمان کادر ورک های اینترنت و مثال‌سازی میباشد.

خصوصیت های برتر:

پشتیبانی سازوارگر برای موتورهای الگوی سه تیم و سرور های WSGI / HTTP
قابلیت و امکان دسترسی بی آلایش از کوکی‌ها، داده ها، پوشه uploads، و دیگر متاداده مربوطه را مهیا می‌نماید.
کارگزار ایستگاه HTTP
پشتیبانی متصل شونده برای مقر‌داده‌های گوناگون
ارائه درخواست برای ارسال درخواست هایی که حمایت URL را دارا هستند.
CherryPy
CherryPy یک کادر ورک پایتون دوست داستنی میباشد که راه و روش minimalistic را دنبال می‌نماید. این قالب کوچک یکی‌از سابق‌ترین کادر ورک های پایتون میباشد که در ژوئن ۲۰۰۲ آغاز به فعالیت کرد.

هر کاربرد اینترنت با توان CherryPy یک کاربرد پایتون غیر وابسته با سرور اینترنت – جاسازی گردیده است و بر روی هر سیستم‌استدلال با پشتیبانی پایتون جاری ساختن میگردد. اینگونه app را می اقتدار در هر جایی که یک نرم‌افزار پایتون بی آلایش میتواند جاری ساختن نماید، توسعه و گسترش اعطا کرد.

نیازی به سرور Apache برای راه اندازی اپ‌های کاربردی با به کار گیری از CherryPy نیست. کادر ورک میکرو به بسط دهنده اذن می دهد تا از هر نوع تکنولوژی برای دسترسی به داده‌ها، templating و غیره به کارگیری نماید.

Django
جانگو یکی قاب ورک های دوستداشتنی برای بسط اینترنت اپلیکیشن‌های پایتون میباشد. در واقع، آن تحت عنوان یکی‌از ۱۰ کادر ورک های اینترنت برتر سال ۲۰۲۱ را به خویش تخصیص داده میباشد.

خلاف سایر، قاب ورک پایتون برای به کار گیری مجانی و اپن سورس میباشد و عوض این که آنها را تحت عنوان کتابخانه غیر وابسته معرفی نماید ، دربرگیرنده تعداد متعددی از خصوصیت های توکار میباشد. جانگو از ORM برای نقشه‌برداری اشیاء جداول مقر‌داده به کار گیری می‌نماید.

این دستور باعث میگردد بتوان کد را در قسمت های دیگر دیتابیس به کار گرفت و نیز از یک مقر‌داده به مقر‌داده دیگر قابل انتقال می شود. اگرچه Django پشتیبانی ذاتی برای MySQL، PostgreSQL، SQLite و Oracle دارااست، ولی قادر است از مقر‌داده‌های دیگر از روش رانندگان ثالث پشتیبانی نماید.

خصوصیت های برتر:

دسته‌ای از کتابخانه‌ها مهیا به کار گیری
پشتیبانی پذیرش نام‌و‌نشان
قابل انتقال به مقر‌داده دیگر
نگارنده relational شی (ORM)
پشتیبانی از کارگزاریهای اینترنت
تحت عنوان موتور مثال می باشد.
مسیر یابی ایمیل
Falcon
قاب ورک Falcon با غرض ساخت‌و‌ساز سریع API های اینترنت، یکی از دیگر از قاب ورک های Python میباشد که به صورت بزرگ آیتم به کارگیری قرار میگیرد. برخلاف دیگر قاب ورک ها ی پایتون که نیاز به بارگیری بخش اعظمی از تعلق‌های مرتبط با ایجاد کرد API های HTTP دارا‌هستند، Falcon به بسط دهندگان اذن می دهد تا یک پباده سازی ریلکس و شیکی بسازند که معماری‌های HTTP و REST فعال میکند.

طبق آزمایش benchmark که به وسیله Sanic اجرا شد، شاهین توانا به رسیدگی به بیشتر درخواست‌ها با به عبارتی دشوار‌افزار نسبت به تک تک هم رقیبان خویش میباشد. مقصود قاب ورک پیتون داشتن پوشش اپلیکیشن ۱۰۰ % میباشد. فال کون بوسیله شرکت ها بلندمرتبه مانند LinkedIn، OpenStack و RackSpace به کارگیری می شود.

خصوصیت های برتر :

یک مقر کد دار گردیده، بسیار با صرفه
پردازش درخواست کم آب از دربین اجزای فی مابین افزار و قلاب‌ها
سهولت دسترسی به headers و بدنه از روش کلاس‌های درخواست و جواب
ارتقاء سرعت مازاد با پشتیبانی Cython
جواب‌های خطای HTTP
REST منبع اله‌ام قسمت و الگوهای آدرس اینترنتی، مسیریابی شهودی را ارائه میدهند.
آزمایش واحد از روش WSGI برای امداد و امتحان آن ها
در دست گرفتن استثنایی بی نقص





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: