طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو
نوشته شده توسط : علی پور


در یکسری نوشته گذشته در باب ساخت سایت و قالب Responsive یا این که واکنشگرا توضیحاتی دادیم. حال میخواهیم راجع به تعدادی مزیت اساسی این نوع پباده سازی بنویسیم. مزایایی که شاید در حالتی‌که با آنان آشنا گردید، از کمپانی طراحی سایت  خویش بخواهید تا تارنما شمارا حالا بدین نوع قالب تغییر تحول دهد. ساخت وب سایت به طور واکنشگرا میتواند مزایای فراوانی داشته باشد که ما در کمپانی ساخت سایت آرنیکاوب و پروژه های طراحی وب سایت و قالب این مورد ها را رعایت میکنیم. از مزایای پباده سازی ریسپانسیو ( Responsive ) یا این که عکس العمل گرا این میباشد که ورقه اکران را مطابق با اکران در همه دستگاهها می سازد.این فناوری به طوری نوعی خوش آمد گویی به دنیای اینترنت می‌باشد. با ارتقاء سلایق خواننده گان متعدد برای تلاوت خبر‌ها توسط همگی دیوایس ها و سایز های کاغذ اکران، نظیر تبلت و موبایل هوشمند، اهمیت پباده سازی ریسپانسیو به شدت در حالا ارتقاء میباشد. موردها تحت شاید مهم‌ترین مزایایی ست که می شود به آن‌ها اشاره نمود:

صرفه جویی در هزینه پباده سازی
پیش از اینکه خصوصیت برخورد گرا بودن (Responsive) به طور وسیع آیتم به کارگیری قرار گیرد، موسسات در شرایطی که می خواستند ورژن تلفن همراه برای وبسایت خویش پباده سازی نمایند برای هر نوع دیوایس، یک قالب خاص پباده سازی می کردند. فکر کنید در صورتی می خواستید به عنوان مثال برای ۳ ابزار آی پد، آیفون و کامپیوتر های عادی قالب پباده سازی خواهد شد هزینه ای باید پرداخت می کردید. نکته جذاب اینجاست که در حالتی که روزی وسیله تازه به بازار معرفی و تخت‌گاز فراگیر گردد، گشوده مجدد می بایست هزینه نو صرف گردد تا برای این ابزار تازه، قالب پباده سازی خواهد شد. نحوه های آزمایش استاندارد امروزه آیتم استعمال قرار میگیرد,پشتیبانی و مراقبت از سایر کارهایی میباشد که مرتبط با داشتن تارنما هایی برای دستگاههای خاص است. زیبایی قالب برخورد گرا آنجا خویش را نشان میدهد که شما سایتتان برای هر ابزاری که در بازار وجود داراست، خویش را هماهنگ کرده و نیازی به پباده سازی مجدد قالب وجود ندارد. همان یک قالب برای مجموع ابزارها…

صرفه جویی در طول پروژه ساخت سایت
با اعتنا به تجربه ای که در موضوع طراحی وب کسب کرده ایم می‌دانیم که مدام “وقت” یکی الویت های مشتریان میباشد. وقتی که تنها با یک پروژه (در یک نوبت)، قالبی پباده سازی میشود که در کل ابزارها با سایزهای متفاوت به خیر نمایش داده میشود، بازه زمانی به شدت کاهش خواهد یافت.

سبقت از رقیبان
از آنجایی که پباده سازی برخورد گرا هنوز در اولِ راه و روش میباشد، احتمال اینکه رقیبان شما از این خصوصیت بهرمند باشند معدود میباشد. داشتن این خصوصیت به بازدیدکنندگان شما میگوید فعالیت شما در تمامی موضوع ها فن ایست و همینطور بسیار جلوتر از رقیبان خویش جنبش می‌کنید. در لحاظ داشته باشید که شما سایتی در دست دارید که خیر صرفا در مجموع مانیتورها بلکه در کلیه ابزارهای مو جود در بازار به زیبایی و فارغ از خلل به اکران درمی آید. همین مساله سبب سبقت شما از رقیبان می گردد.

ارتقا ترافیک وبسایت
به طور تقریب ۱۵ درصد از یوزرها وب، با تلفن همراه خویش به اینترنت گردی میپردازند. شما فکر کنید در‌صورتی‌که سایتی در چنگ نداشته باشید که در ابزارهای گوشی به نیکی به اکران در بیاید، تعداد متعددی از کاربرانی که می‌توانید داشته باشید را از دست می دهید. پس شما می‌توانید درحال حاضر که قصد توصیه یک وبسایت را دارید با مقداری هزینه بیشتر، کاری نمایید که کل کسانی (با هر ابزاری) که وارد دنیای نت میشوند وبسایت شمارا نیز بتوانند به شایسته ترین صورت ممکن مشاهده نمایند. چه از این بهتر؟!

پرهیز از ساخت‌و‌ساز محتوای تکراری (Duplicate Content)
فکر کنید که دو ورژن وب سایت، یکی از برای کامپیوترهای عادی و یکی از هم برای تلفن همراه، در چنگ دارید. با اعتنا به اینکه این دو تارنما، یک تارنما میباشند ولی برای نقاط گوناگون مطالبشان هم یکی از میباشد. روبات گوگل که هر یکسری وقت یک توشه محرمانه به تارنما شما میزند بعد از ایندکس کردن ورژن ابتدایی به سراغ ورژن تلفن همراه می رود و مطالب ورژن دوم را تحت عنوان “تکراری” یا این که “Duplicate” می شناسد که در شکل رخداد افتادن این زمینه رنکینگ تارنما شما بسیار نزول خواهد کرد. البته در حالتی که که شما یک وب سایت عکس العمل گرا برای کل ابزارها در مشت داشته باشید کل مطالبتان در همین یک تارنما قرار خواهد گرفت و از تولید محتوای تکراری (Duplicate Content) پرهیز گردد.

ارتقاء منظور های شما برای دستیابی به مخاطبان تبلت و موبایل
ازدیاد اپ های اینترنت روی تبلت و موبایل به شدت رو به بسط میباشد.در قبلی یوزرها تنها با یک دستگاه به تارنما ها دسترسی داشتند اما امروزه یک وب سایت توسط کلیه دستگاهها قابل دسترسی میباشد. فروش تبلت سال جاری به بیشتراز ۱۰۰ میلیون رسیده میباشد،به‌این مفهوم میباشد که پباده سازی ریسپانسیو بسیار اهمیت پیدا نموده است. برخی وبسایت های Byte۹ تا قبل از این ترافیک بالای ۴۰٪ را از تبلت ها و تلفن های همپا تجربه کرده اند که از حیث تجاری به آنان امداد نموده است.

ارتقا فروش و دوران هنگامی که بازدید کننده در وبسایت می‌ماند
تجربه یوزرها،نبود نیاز به موعظه دوباره یا این که CSS تأثیر مثبتی روی زمان وقتی که بازدید کننده در وبسایت میماند خواهد داشت.پباده سازی ریسپانسیو تناقض های زیاد وبسایت ها نظیر امکان و اجرا را از در بین می‌برد.

ارتقا تجربه مرور آفلاین تارنما ها بوسیله استفاده کننده
امکان مرور آفلاین HTML۵ بدین مضمون‌ میباشد که وب سایت ها به راحتی قابل دسترس خواهند بود.اپلیکیشن های جانور اینترنت HTML۵ بسیار زیاد آیتم به کارگیری قرار گرفته میباشد تقارن زمانی که به وب وصل می باشید و تقارن زمانی که وب شما انقطاع باشد.

پباده سازی ریسپانسیو و سئو
seo یک وبسایت ریسپانسیو خلل بزرگی محسوب نمیشود.این یک تعیین ایده آل میباشد اگرکه می‌خواهید سایتی با ورژن های گوناگون داشته باشید.تصاویر با پهنا خاصی در صفحه های موتور کاوش نشان داده میشود که نشان دهنده ی یک منظور ی شایان توجه برای سئو هست. همینطور نمایه سازی با پباده سازی ریسپانسیو خیلی بهتر میباشد بطوریکه با تمامی نوع اکران رسانه ای انطباق داراست.واقعیت این میباشد که شما از یک URL به کار گیری می‌کنید که به پایین آمدن مخارج مرتبط با seo وبسایت یاری بالقوه ای می نماید. پس میبینید که داشتن قالب عکس العمل گرا شمارا در مورد بهینه سازی نیز کمک خواهد کرد.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: