پایان یک مصاحبه موفق در فرایند طراحی UX چگونه است؟
نوشته شده توسط : علی پور


پیرو به نکاتی برای بهبود فرایند رای زنی میپردازیم:
۱) سوال های انتها‌گشوده بپرسید.
سوال ها انتها‌گشوده به شما یاری می‌نماید تا از جواب‌های آری یا این که نه و یا این که کوتاه پاسخ دوری کنید طراحی سایت  چون یک پاسخ کوتاه و غیر قابل فهم خیر فقط کمکی نمی‌نماید بلکه بیشتر سبب ساز گمراهی شما و مسیر گفتمان میشود و تقصیرکار این زمینه صرفا شخص رای زنی‌کننده و مجموعه آن میباشد چون وظیفه‌ی آن ها جهت دادن به مسیر رای زنی میباشد.

هیچ زمان از مذاکره‌شوندگان سوالاتی از قبیل تعیین دربین دو مورد و یا این که سوالاتی که به ذهن جهت میدهد نپرسید.

به صورت نمونه از کابران نپرسید: عشق و علاقه‌مند به توصیه آنلاین میباشید یا این که نه؟

چون صرفا گفتمان‌شونده به یک پاسخ کوتاه اکتفا می‌نماید و شما داده ها مفیدی به دست‌نمی‌آورید.

چه چیزی شما‌را عشق‌مند به پیشنهاد آنلاین نموده است؟

همچنان پرسش قابل قبولی طرح نکردید چون فرض می کنید آنها از چیزی لذت می برند براین اساس آن‌ها‌را به سوی جوابی مثبت سوق می‌دهید.

پرسش مطلوب: تجربیاتتان را در زمینه ی توصیه آنلاین برای ما تمجید نمایید.

فارغ از در لحاظ به چنگ آوردن هیچ پیش فرض! پرسش آخر گشوده! با این پرسش شما تا اینجا فعالیت غالب میباشید! درسته پرسش کلی و مبهمی به شمار می آید البته نقطه آغاز خیر برای دست‌یابی به داده ها کاربردی میباشد.

۲) در کلام‌ها گفتگو‌شونده عمیق گردید.
در شرایطی که شخص گفتگو‌شونده در بین رای زنی از موضوعی خاطر کرد که به طور کامل در راستای تحقیق شما بود این مجال را غنیمت بشمارید و از وی بخواهید بیشتر درباره ی موضوعی که مطرح نموده است توضیح دهد. ولی می بایست مواظب باشید توضیحات اضافه وی شما‌را از قضیه اساسی گفت‌و‌گو به دور نکند. شما دوران متعددی برای انجام گفتگو ندارید پس بایستی بتوانید داده ها مایحتاج خویش را به هر طریقی در‌این دوران مدت رقم خورده به دست‌آورید.

سیستم مدیر محتوای وردپرس یا این که CMS مخصوص؟
۳) لحظات بی سر و صدا در بین رای زنی را غنیمت بشمارید.
دانشمندان زبده، بی سر و صدا‌های کوتاه‌برهه زمانی دربین گفت‌و‌گو‌های خویش را زمان طلایی در لحاظ می‌‌گیرند چون طبق تجربه‌شان می دانند بعداز این خموشی‌ها جوابی می‌شنوند که داده ها بسیار مفیدی به آنان اضافه خواهدکرد.

مذاکره‌شونده برای جواب به سوالهای شما، دوران وقتی را برای فکر و اندیشه نیاز داراست، پس در صورتی در انتظار پاسخ‌های قانع‌کننده و اثر گذار میباشید به یوزرها زمان دهید تا بتوانند به خیر و خوبی تفکر نمایند.

این مسئله را نیز در حیث داشته باشید که برای بعضی این بی صدا‌ آزاردهنده میباشد و شما بایستی بابیان داده ها بیشتر درخصوص کالا، این بدون صدا‌ها را لبریز نمایید تا مخاطب هم زمان برای اندیشه کردن داشته باشد و هم شم حزن دربین رای زنی نداشته باشد.

۴) برخورد‌های خویش را خنثی نگه‌دارید.
تحت عنوان یک محقق و مذاکره‌‎کننده بایستی با خبر باشید که چه گونه اخلاق و رفتار و عکس‌العمل‌های فردی شما بر روی مذاکره‌شوندگان تاثیر میگذارد.

کوشش فرمایید از برخورد‌های شدید در مقابل جواب‌های یوزرها بپرهیزید چون به احتمال زیاد تاثیر فراوانی بر روی جواب‌های بعدی آن ها خواهد گذاشت.

به صورت نمونه چنانچه در مقابل پاسخ رای زنی‌شونده شما از خویش هیجان و یا این که شوق واشتیاق نشان دهید به احتمال زیاد وی تلاش می‌نماید در همین راستا به سوالهای بیشتری جواب دهد.

از طرف دیگر در شرایطی که عکس العمل منفی در قبال پاسخ وی از خویش نشان دهید به دنبال داده ها موثر چندانی نمی‌توانید از این مخاطب به دست‌آورید.

ممکن میباشد از شخصی که حس نیکی ندارد گفتمان بگیرید،‌ عکس العمل منفی شما در مقابل جواب‌های این شخص میتواند رای زنی را به سمت بازخوردهای منفی‌خیس سوق دهد. متاسفانه احساسات انسانی امور را پیچیده‌خیس از آن چیزی که می‌باشد می‌نماید.

در هر شکل در انتها هر گفتگو شما به سوی یک مقصد خاص کشیده گردیده‌اید فارغ از اینکه حتی متوجه آن گردیده باشید.

۵) تا لحظه انتها از چاره‌ها حرفی نزنید.
یکی ایرادات رایجی که طراحان تجربه مخاطب و یا این که دانشمندان مبتدی و تازه کار به آن در گیر می شوند این میباشد که از یوزرها میخواهند ایده‌ی آن‌ها‌را اعتبارسنجی نمایند.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: