۴ اصول ترکیب رنگ برای طراحی سایت
نوشته شده توسط : علی پور


۴ اصول مخلوط رنگ برای ساخت سایت
اکنون که با روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت آشنا شدیم. طراحی سایت  به معرفی چهار پالت رنگی متداول در ساخت وب سایت میپردازیم. پالت‌های رنگی، طرح‌هایی میباشند که می‌قدرت از آن ها برای پباده سازی امداد گرفت. در واقع این پالت‌ها از دایره رنگ و کنتراست‌های هفتگانه‌ آن بدست میاید. دایره رنگ یکی ابزارهای شالوده پباده سازی میباشد که در آن رنگ‌ها براساس فرکانس دورتا بدور آن چیده گردیده‌اند و هر دو رنگ مقابل هم، تکمیل کننده هم خوانده میگردند. در تصویر پایین دایره رنگ را مشاهده می کنید.


۱- تک‌رنگ یا این که رنگ مبنا
یک طرح رنگی تک‌رنگ تنها بر پایه ی یک رنگ شالوده سازه شده‌است و سایه‌ها و رنگ‌های مختلفی با به عبارتی رنگ را مشتمل بر میگردد.


۲-رنگ‌های کامل کننده و آنالوگ
یک طرح رنگی تکمیل کننده، پالتی میباشد که از دو رنگ مقابل هم در دایره رنگ به کار گیری می‌نماید که منجر ساخت یکنواختی کلاً تارنما میگردد البته سوای اینکه خیلی یکنواخت به لحاظ رسد. از این پالت در تارنما‌هایی مانند اداره ها، مکتب‌ها، دانش گاه‌ها، وب سایت‌های علمی و خبر ها استعمال می شود.


۳- رنگ‌های بشاش و پویا
این رنگ‌ها می تواند از سایه‌های مختلفی از طیف رنگ موردنظر به کارگیری نماید. این رنگ‌ها، رنگ‌هایی می باشند که انرژی را به مخاطب منتقل می‌نمایند و برای تبلیغات و جلب دقت شایسته ترین آیتم‌اند.


۴- رنگ‌های بدون‌نور و پر‌نور
وقتی‌که شما سایتی برای محتواهای آموزشی و امنیتی پباده سازی میکنید بهتر میباشد از رنگ‌‌های تیره‌خیس در نصیب‌های جزئی در وبسایت به کارگیری نمائید. با اعتنا به کسب‌وکارتان رنگ مطلوب وبسایت خویش را تعیین نمائید تا در نگاه کاربرانتان متعدد به‌لحاظ بیایید.

 


رنگ و طرز تولید یک پالت رنگی برای اینترنت‌وبسایت بسیار بی آلایش و پهناور میباشد. در واقعیت، زمانی حرف از پباده سازی رنگ میگردد مهم ترین عمل این میباشد که تعادل مطلوب را پیدا فرمائید که برای وبسایت مطلوب باشد. هرچه علم شما در این باره بیشتر باشد پباده سازی و رنگ‌بندی بهتری در وبسایت‌تان خواهید داشت.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: