شناخت با اصطلاحات اساسی هاست
نوشته شده توسط : علی پور

شناخت با اصطلاحات اساسی هاست و میزبانی اینترنت

Disk Space یا این که فضای هاست: در معنای مقدار دور و بر یا این که حجمی میباشد که شرکتهای ارائه کننده هاست در دست یوزرها قرار میدهند تا داده ها وبسایت خویش را برروی هاست قرار دهند.

Bandwidth یا این که ترافیک هاست: واحد سنجش تراکنش داده ها میان استفاده کننده سایت با هاست را ترافیک هاست می نامند.

Addon doman یا این که ادان دامین هاست: این خصوصیت به مخاطب های هاست این قابلیت و امکان ار میدهد که فارغ از نیاز به تنظیم ی هاست نو، تارنما جدید ای را بر روی همین هاست فعلی فعال سازی نمایند. در واقع با به کار گیری از یک هاست چند وبسایت فعال سازی کنند.

Aliases یا این که بوستان دامین در هاست: بوستان دامنه اسم قابلیتی در هاست هست که استفاده کننده اذن میدهد تا دامنه ی شبیه با تارنما خویش را بر روی دامنه ی اساسی بوستان کند. تا در طول تایپ دامنه ی شبیه به وبسایت مهم ارجاع داده خواهد شد.

Uptime یا این که واحد سنجش پایداری هاست: این امکان به‌این معنا می‌باشد که یک هاست در طی سال چقدر در دسترس می‌باشد. ابن ترازو با درصد هایی مانند 98 درصد یا این که 99 درصد اندازه گیری می گردد.

Contorol panel یا این که پلتفرم هاست: در اختیار گرفتن پنل هاست به معنای رابط گرافیکی که کمپانی ارائه دهنده ی هاست در چنگ مخاطب قرار میدهد تا مخاطب فارغ از نیاز به امرها سیستم ادله بتواند وبسایت جدیدی را فعال‌سازی نماید.

Database یا این که نوع مقر داده هاست: خزانه اطلاعاتی ارائه گردیده در هاست ها را Database می نامند. این دیتابیس در هاست های لینوکسی mysql و در هاست های ویندوزی sql server اسم گرفته میباشد.

Dns یا این که name server هاست: Dns رکوردی میباشد که اسم دامنه ی تارنما استفاده کننده را به موسسه ها ارائه دهنده هاست اراسال می نماید. این داده ها پس از خریداری هاست به مخاطب ارسال می نماید.

IP یا این که نشانی آی پی هاست و سرور: آی پی یک عددی میباشد که از 4 بخش درست شده میباشد و به یک سرور پر‌نور در فضای وب اشاره می نماید. در واقع هر هاست یک آی پی یا این که مشخصه ای در وب هست.

Subdomain یا این که ذیل دامنه در هاست: مشتقی از خویش دامنه ی مهم میباشد که با یک نقطه از دامنه ی اساسی مستقل می گردد. مانند subdomain.domain.ir و مخاطب قادر است با به کارگیری از این ساب دامین تارنما جدیدی را فعال سازی نماید.

Web server: قابل انعطاف افزاری میباشد که بر روی سرور های ارائه دهنده ی هاست ها نصب می‌شود و وظیفه ی آن تبدیل کد به ورژن های گرافیکی و نمایشی برای بازدیدکنندگان وبسایت ها است.

FTP: مخفف کلمه و واژه ی file transfer protocol میباشد و یک پروتکل منتقل کننده ی داده ها در بستر وب هست که قابلیت و امکان انتقال داده ها از کامپیوتر های فردی به هاست ها و برعکس آن را برای مخاطب های هاست مهیا می کند.

Datacenter یا این که دیتاسنتر: در واقع دیتاسنتر ها سوله های بسیار عظیمی می‌باشند که کامپیوتر های سرور به طور ستون ستون و با حالت خاصی محافظت می‌شوند. دیتاسنتر ها با به کار گیری از کانال های توانا کامپیوتر های هاست را به طور 24 ساعته به وب وصل نگه می دارا هستند.

نیازی وجود ندارد حال حاضر همین اصطلاحات را حافظه بگیرید، رفته رفته خودتان با این مورد ها آشنا خواهید شد.

 طراحی سایت

معرفی گونه های هاست

خدمت های هاست ازائه گردیده به وسیله موسسه ها ارائه دهنده هاست (که با اسم کمپانی‌های هاستینگ شناخته میگردند) با اعتنا به خصوصیت های نوع کاربری، کانفیگ سرور و تجهیزات خدمت داراری تنوع مختلفی میباشند. در‌پی ی نوشته ی علمی از بورسینس، از نوع های پرطرفدار خدمت های هاست ارائه گردیده گزارشی برای شما ارائه می‌کنیم:

 

هاست اشتراکی

هاست های اشتراکی یا این که به عبارتی shared hosting از خدمت های دوستداشتنی دنیای هاست می‌باشد، موسسه ها ارائه دهنده هاست های اشتراکی، نخست یک سرور منحصربه‌فرد برای خویش تنظیم می نمایند، پس از نصب تمامی ی الزامات سرور از آن 200 الی 500 هاست اشتراکی استخراج می نمایند و هر مورد از هاست های استخراج گردیده ار با بها مقرون به صرفه برای مشتری های خویش میدهند. در‌صورتی‌که وبسایت جدیدی را فعال‌سازی کردید و قصد به خرید هاست دارید. هاست های اشتراکی میتواند مورد ی قابل قبولی برای وبسایت شما باشد.

 

هاست نصفه مخصوص

هاست نصفه منحصر به فرد یا این که vps hosting در واقع نوع دیگری از هاست های میزبانی اینترنت به اسم سرور مجازی میباشد. موسسه ها ارائه دهنده هاست ها برای اینکه سرور مجازی برای مشتری های خویش ارائه دهند، در آغاز یک سرور منحصر برای خویش تهیع می نمایند آنگاه مجازی ساز هایی نظیر vmware یا این که kvm را بر روی سرو نصب می نمایند. پس از این مرحله از این سرور یکسری هاست نصفه منحصربه‌فرد تهیه و تنظیم می نمایند. چنانچه از قدمت سایت خویش یکسری ماه یا این که سال می گذرد خرید هاست نصفه مخصوص میتواند سفارش بسیار قابل قبولی برای شما باشد.

 

هاست کل مخصوص

هاست مجموع منحصر به فرد یا این که dedicated server نوع دیگر از خدمت های ارائه گردیده بوسیله موسسه ها هاستینگ می‌باشد. این موسسه های برای ارائه این خدمت ، در آغاز یک سرور منحصر از دیتاسنتر ها تهیه و تنظیم می نمایند و بعداز نصب سیستم دلیل و در اختیار گرفتن پنل و کانفیگ سرور مطابق نیاز مشتری ، آن سرور را به عنوان هاست منحصر به فرد در چنگ تارنما مشتری قرار می‌دهند. هاست های منحصربه‌فرد منابع و توان بسیار بیشتری نسبت به سرور های مجازی یا این که هاست های منحصر به فرد دارا هستند. در‌حالتی که وبسایت شما توسعه و گسترش یافته و یا این که تعداد بازدید کنندگان وبسایت شما پیشرفت قابل مراعات ای را تجربه می نماید. ما به شما سفارش میکنیم از هاست های منحصربه‌فرد به کارگیری فرمایید.

 

 

 

هاست کشور ایران

هاست جمهوری اسلامی ایران یک اصطلاحی میباشد که جدیدا به ادبیات هاست در مرزوبوم ما ورود نموده است. و به‌این معنا میباشد که دیتاسنتر های هاست ها در کشور‌ایران قراردارد. کلاً هاستی که دیتاسنتر آن در جمهوری اسلامی ایران قرار داشته باشد، هاست کشور‌ایران گفته می‌شود. هاست جمهوری اسلامی ایران مزایا و معایب بخش اعظمی داراست. از مزایای این هاست های می شود به کاهش ریسک تحریم ها و از دست رفتن داده ها سایت ها، دوری از خروج ارز از مملکت ، ارتقا سرعت لودینگ تارنما ها اشاره نمود.

 

 

 

هاست مجانی

هاست مجانی یکی‌از دیگر از سرویس ها شرکتهای خدمت دهنده ی هاست هست که اکثر وقت ها عده ای که اخیرا مبادرت به فعال‌ساز‌ی تارنما گرفته اند و زیرا در اولِ عمل از علم فنی کافی برخوردار نیستند، به سمت هاست های مجانی کشیده میگردند. معایب این هاست ها عبارتند از : hardware بی کیفیت، پایداری زیر، خطر هلاکت داده ها، رابط کاربری ضعیف و عدم پشتیبانی را می قدرت اسم موفقیت. فقط مزیت این هاست ها بدون پول بودن آن هست. در شرایطی‌که برای فعال‌ساز‌ی سایت خویش تصمیم گرفته اید هاست مجانی را آزمون نمائید ما سفارش می‌کنیم دست نگه دارید. در ازای از هاست های یک ماهه یا این که خدمت های trial شرکت ها هاستینگ فایده ببرید

 

هاست وردپرس

هاست وردپرس یا این که wordpress هاستینگ یکی گونه های خدمت های شرکت ها هاستینگ هست. این نوع هاست برای تارنما هایی مطلوب می‌باشد که با سیستم مدیر محتوایی به اسم وردپرس راه‌اندازی گردیده اند. فعلا تعداد متعددی از وبسایت های عالم با وردپرس توسعه یافته اند. با اعتنا به اینکه شانس وسیع ای به وردپرس در عالم وجود داراست، طبیعتا هاست های وردپرسی نیز محبوبیت بزرگ ای پیدا کرده و از این رو موسسات هاستینگ با اعمال پیکربندی منحصربه‌فرد بدین نوع وبسایت ها سعی در سرویس رسانی مطلوب برای همچین وبسایت ها دارا هستند.

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: